دستگیری اعضای بزرگترین باند هک اینستاگرام در ایران

© Fotolia / Tomasz Zajdaدستگیری اعضای بزرگترین باند هک اینستاگرام در ایران
دستگیری اعضای بزرگترین باند هک اینستاگرام در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری هر ۶ عضو بزرگترین باند هک اینستاگرام در ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، سرتیپ حسین رحیمی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی مراجعه چند نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.
تبلیغ دروغین کارهای خیرخواهانه برای جذب فالور در اینستاگرام +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
تبلیغ دروغین کارهای خیرخواهانه برای جذب فالور در اینستاگرام +ویدئو
سرتیپ رحیمی بیان داشت: ‌این مالباختگان اظهار می‌داشتند که حساب‌های کاربری آن‌ها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبان و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده اند و در برخی موارد مبالغی واریز گردیده است.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند ۶ نفره را در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج تهران به صورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل نمودند که تاکنون در بررسی‌های اولیه حدود ۷۰۰ پرونده مفتوح در تهران بزرگ شناسایی گردیده است.
رئیس پلیس پایتخت ایران تصریح کرد: متهمان در اظهارات اولیه به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از ۳۰۰۰ نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کردند که بررسی‌های تکمیلی در حال انجام می‌باشد. مجرمان پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند، همه چیز را انکار می‌کردند، اما پس از مشاهده‌ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала