سازمان نظام روانشناسی ایران : اسامی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود

CC0 / Pixabay / سازمان نظام روانشناسی ایران : اسامی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود
سازمان نظام روانشناسی ایران : اسامی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران اعلام کردبه زودی این سازمان اسامی روانشناسان زرد و روانشناس نماها را منتشر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک،  دکتر محمد حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره غیر قانونی از سوی برخی افراد که خود را روانشناس می‌نامند اما پروانه اشتغال ندارند، اظهار کرد: به زودی این سازمان اسامی روانشناسان زرد و روانشناس نماها را منتشر خواهد کرد تا این روانشناس نماها به مردم معرفی شده و کسی به آنها مراجعه نکند.
 رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و افزایش احساس نیاز و مراجعه مردم به روانشناسان برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره، به مردم هشدار داده و گفت: مردم نسبت به رفتارهای خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری و یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت کرده و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان حاصل کنند.
سازمان نظام روانشناسی ایران : اسامی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2021
توصیه های متخصصان در مورد چگونگی کنار آمدن با استرس در دوره کرونا
 حاتمی در ادامه سخنان خود در عین حال این را هم گفت که فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی ومشاوره در مقطع ارشد و بالاتر که هنوز پروانه کار از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت نکرده اند اما عضو سازمان هستند می توانند تحت نظر استاد ناظر که دارای درجه دکترا و پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند، کارورزی کنند.
 وی با بیان اینکه روزانه شکایت‌های زیادی با موضوعات مختلف در رابطه با مشاوران و روانشناسانی که بدون داشتنن پروانه اشتغال خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می‌دهند به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور واصل می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه تعداد افرادی که پروانه اشتغال ندارند و در عین حال مشغول ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌اند زیاد است و فعالیت این افراد غیر قانونی است.
 حاتمی ادامه داد: بارها و بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم فردی که پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ندارد حق ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم را ندارد و از سوی دیگر مردم نیز نباید به چنین افرادی برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره مراجعه کنند.
 رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه حدود ۷۰۰۰ روانشناس دارای پروانه کار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اسامی این روانشناسان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ثبت شده و هیچ نهاد، ارگان، پلتفرم یا فردی حق به کارگیری دانش آموختگان روانشناسی و مشاوره‌ بدون اینکه این افراد پروانه اشتغال داشته باشند را ندارد.
 حاتمی در پایان سخنان خود خطاب به مردم تاکید کرد که مردم حتما پیش از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی از روانشناس مربوطه شماره پروانه را دریافت و با جستجوی آن شماره در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نسبت به صحت آن اطمینان حاصل کنند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала