فضای دوستانه مذاکرات ایران و عربستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
خطیب زاده: گفت‌وگوهای انجام شده بین ایران و عربستان در فضای دوستانه و مثبتی بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که گفت‌وگوهای انجام شده بین ایران و عربستان در فضای دوستانه و مثبتی بوده است.
گفت‌وگوهای انجام شده بین ایران و عربستان در فضای دوستانه و مثبتی بوده است و در مورد مسائل دوجانبه و منطقه رایزنی و گفت‌وگو شده است. نکاتی که باید مطرح می‌شد بین هیئت‌های دو کشور مورد بحث و رایزنی قرار گرفته است. این گفت‌وگوها و تماس‌ها ادامه دارد.
 وزیر خارجه عربستان مذاکرات با ایران را صمیمانه توصیف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
وزیر خارجه عربستان مذاکرات با ایران را صمیمانه توصیف کرد
وی ادامه داد:‌ »واژه ای که می‌توانم در مورد این گفت‌وگوها بگویم این است که این گفت‌وگوها محترمانه و به همان مقدار جدی است و امیدواریم که به نتیجه برسد و باید اجازه بدهیم که این گفت‌وگوها در مسیر و کانال خود ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد».
خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با برخی از اخبار مبنی بر اینکه هیئتی از عربستان به تهران سفر کرده و یا اینکه عربستان سعودی از ایران خواسته در مورد موضوع یمن و جلوگیری از پیشروی انصارالله اقداماتی انجام دهد، گفت:‌ «اجازه بدهید آنچه که در میز مذاکرات بین ایران و عربستان صورت می‌گیرد در مسیر خود پیش برود.
در میز مذاکرات فضا به جلو برود. من به شما می‌توانم بگویم آنچه که در برخی از رسانه‌ها در مورد این گفت‌وگوها مطرح می‌شود گمانه‌زنی رسانه‌ای است و من اظهار نظری در مورد آن‌ها نمی‌کنم. اخبار منتشر شده در مورد سفر یک هیئت سعودی به تهران مورد تأیید نیست».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала