جانشین فرمانده ناجا: در ایران قاچاقچی اسلحه داریم اما مافیا نداریم

© Photo / IRNAجانشین فرمانده ناجا: در ایران قاچاقچی اسلحه داریم اما مافیا نداریم
جانشین فرمانده ناجا: در ایران قاچاقچی اسلحه داریم اما مافیا نداریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
اشتراک
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، وجود سلاح غیر مجاز در برخی از استان‌های این کشور را "زیاد" و "غیر قابل قبول" دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص خرید و فروش اسلحه در فضای حقیقی و مجازی در این کشور بیان داشت: وجود سلاح غیر مجاز در برخی از استان‌های کشور زیاد و این موضوع برای پلیس غیر قابل قبول و خط قرمز ما است. متاسفانه برای برخی‌ها استفاده از سلاح در مراسمات مختلف و آداب رسومشان باب شده است.
ایران: آمریکا بزرگترین تامین کننده اسلحه در خاورمیانه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2020
ایران: آمریکا بزرگترین تامین کننده اسلحه در خاورمیانه است
سردار رضایی اظهار داشت: افرادی در مراسم‌های عزا و عروسی از سلاح گرم استفاده و در ادامه تیراندازی می‌کنند، لذا از نظر ما این اقدام جرم است و مطالبه جدی ما این است که در این زمینه با مجرمان برخورد صریح و قانونی صورت بگیرد.
وی افزود: در این زمینه سایر دستگاه‌های امر از جمله صدا و سیما و جراید مکمل نیروی انتظامی هستند، باید میزگرد‌هایی در این باره تشکیل شود که این خلاف قانون و جرم در بحث خرید و فروش سلاح و استفاده غیر قانونی آن را در مراسمات و یا هر مکان و موقعیت دیگری، تبیین کنند.
جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: در استان خوزستان بدعتی طرح کردند که در مراسم‌های عروسی و عزا تیراندازی می‌کنند، بدانید که این اقدام جرم است طی گزارش‌هایی که دریافت کردم تعداد قابل توجهی اسلحه در این مناطق جمع آوری شده است که افراد به صورت غیر قانونی از آن‌ها نگهداری می‌کردند.
سردار رضایی در پاسخ به این سوال که آیا در کشور مافیای خرید و فروش اسلحه وجود دارد؛ گفت: اینکه بگوییم باندی یا گروهی به نام مافیا در کشور اقدام به خرید و فروش سلاح می‌کنند، صحیح نیست؛ ممکن است قاچاقچی اسلحه داشته باشیم ما مافیای خرید و فروش سلاح در کشور نداریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала