سهم ایران در تامین غذای همسایه های خود چقدر است؟

© Flickr / Katمحصولات کشاورزی
محصولات کشاورزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
اشتراک
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت اقلیمی ما، علی رغم خشکسالی‌ها، می‌تواند غذای خودمان و غذای بسیاری از جمعیت اطراف مان را تولید و تأمین کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، روز 14 اکتبر (پنجشنبه) اعلام کرد که سهم ایران در تامین غذای کشورهای همسایه ۲ درصد است زیرا ظرفیت ها و بسترهای لازم مهیا نشده و فناوری را در کشاورزی وارد نکرده ایم.
وی در ادامه افزود:«ظرفیت اقلیمی کشورمان، علی رغم خشکسالی‌ها و بی آبی‌هایی که بر ما تحمیل شده است، می‌تواند غذای خودمان و غذای بسیاری از جمعیت اطراف مان را تولید و تأمین کند. روستاهای ما کانون تولید کشاورزی هستند و رسالت روستا تولید و اشتغال بود که رها کرده‌ایم.
ویروس کرونا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
آیا محصولات نیمه تمام منشأ شیوع کرونا در ووهان چین بود؟
دولت مردمی است و ما اعتقاد داریم با محوریت دستوری در کشاورزی کار درست نمی‌شود. به اعتقاد من کار را باید به کشاورز واگذار کرد، به دامدار باید واگذار کرد، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها باید در سیاست گذاری نقش خود را ایفا کنند و در برنامه ریزی ها باشند.
در مورد سد رودبال و کانال‌های پایین دستی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان ما در این سفر مصوبه داریم که به کشاورزان عزیز کمک خواهد کرد. چرا باید عشایر ما دام تولید کند آنگاه دامش قاچاق شود و آن طرف مرز قاچاقچی پنج برابر بیشتر به فروش برساند؛ صادرات دام با مجری گری شرکت پشتیبانی امور دام و با مباشرت اتحادیه‌های عشایری از هفته گذشته مصوب شده است اما در سطح محدود و مدیریت شده که قیمت گوشت در داخل کشور هم دچار افزایش نشود».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала