رزمایش پدافند هوایی "مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰" در ایران + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رزمایش پدافند هوایی "مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰" در ایران + ویدئو
رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ در ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
اشتراک
سامانه‌های پدافند هوایی بومی «جوشن و خاتم» نیروی پدافند هوایی ارتش ایران در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ با موفقیت اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی این کشور را سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 سامانه‌های پدافند هوایی بومی «جوشن و خاتم» نیروی پدافند هوایی ارتش اهداف متخاصم که قصد نفوذ به منطقه رزمایش را داشتند در ارتفاع پست منهدم کردند.
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده با بیان اینکه سامانه‌های خاتم و جوشن برای اولین بار در این رزمایش مورد تست عملیاتی قرار گرفتند، گفت: سامانه موشکی جوشن نسخه ارتقاء یافته سامانه پدافندی 15 خرداد است که از رادار پسیو استفاده می‌کند و در این رزمایش برای نخستین‌بار با موفقیت مورد تست و ارزیابی قرار گرفت و اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی را منهدم کرد.
وی مقابله با اهداف در ارتفاع کم با سامانه‌های موشکی تاکتیکی به صورت دفاع همه‌جانبه و 360 درجه در محیط جنگ الکترونیک از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش برشمرد.
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی  ایران با بیان اینکه بر اساس راهبرد ایران قوی، لحظه‌ای در تقویت توان دفاعی در حوزه پدافند هوایی غفلت نخواهیم کرد، گفت: ارزیابی دقیق تهدیدات متصور در حوزه هوایی ما را به سمت توسعه سامانه‌های پدافندی متناسب با این تهدیدات سوق داده و بحمدالله امروز هیچ تهدیدی وجود ندارد که برای مقابله با آن چاره‌ای نیاندیشیده باشیم.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала