کیفیت آب تهران بسیار بالا است

CC BY 4.0 / IRNA / آب
آب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
اشتراک
کارشناس: سال گذشته با کاهش 37 درصدی نزولات جوی مواجه بودیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران در باره آخرین وضعیت آب تهران اظهار داشت که کیفیت آب تهران بسیار بالا است و هیچ نقطه‌ای در پایتخت آب آلوده ندارد.
وی در ادامه افزود: «سال گذشته با کاهش 37 درصدی نزولات جوی مواجه بودیم ولی با تمهیدات پیش‌بینی شده مشکلی در تأمین آب نداشتیم.سال آبی گذشته در تهران و کشور بسیار سخت بوده و در 50 سال اخیر سال آبی این چنینی را تجربه نکرده بودیم. این میزان معادل با 350 میلیون مترمکعب کسری مخازن آب سدها است.
پیش تولید مشروبات الکلی در میدان مرکزی میوه تهران +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
پیش تولید مشروبات الکلی در میدان مرکزی میوه تهران +ویدئو، عکس
‌امسال علیرغم شیوع کرونا و افزایش 3 درجه‌ای میانگین دمای هوا نه تنها افزایش مصرف آب نداشتیم بلکه 0.3 درصد هم کاهش مصرف آب گزارش شد. ‌امسال در شهر تهران حتی یک ساعت قطعی ناشی از نبود آب نداشتیم و همکاری خوبی بین مردم، وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب انجام شد.
مردم برای تأمین آب خیالشان راحت باشد ما هم سناریوها را برای تأمین آب برنامه‌ریزی کرده‌ایم ولی از شهروندان خواهش می‌کنیم در مصرف بهینه آب کوشا باشند. 10 درصد کاهش مصرف یعنی 30 مترمکعب آب و معادل تأمین آب برای 1.5 میلیون نفر است. 0.8 میلی‌گرم کلر در هر لیتر آب شرب تهران استفاده می‌شود که بالاترین میزان استانداردها در نظر گرفته شده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала