وزیر نفت ایران: خبرهای خوبی در راه است

© Photo / IRNAجواد اوجی، وزیر نفت ایران
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
جواد اوجی در کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: با استفاده از تمامی پتانسیل‌های داخلی، ظرفیت‌ های خارجی و تنوع قراردادها خبرهای خوبی در راه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت ایران، پس از حضور در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز برنامه‌ های وزارت نفت در حوزه‌ های بالادستی و پایین‌ دستی نفت و گاز، چالش‌ های این وزارتخانه و سرمایه‌ گذاری‌ های موردنیاز و پروژه‌ های در دست اجرا تشریح شد.
در ایران وضعیت قطعی برق در فصل زمستان چگونه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
در ایران وضعیت قطعی برق در فصل زمستان چگونه خواهد بود؟
وی با بیان اینکه در نشست امروز وضعیت فعلی صنعت نفت در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح شد، افزود: همچنین در این جلسه، سرمایه گذاری‌ های موردنیاز در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر کابینه سیزدهم با تاکید بر ضرورت تامین سرمایه گذاری در حوزه وزارت نفت، ادامه داد: حمایت نمایندگان می‌تواند در تحقق این مهم اثرگذار باشد. از سوی دیگر با به کارگیری راهکارهای ارائه شده در نشست امروز می‌توان به دستاوردهای مناسبی دست یافت.
اوجی تصریح کرد: میادین مشترک به عنوان اولویت نخست در حوزه نفت و گاز، فشار افزایی میادین گازی به منظور حفظ و نگه داشت تولید در بخش گاز و نفت، سرمایه گذاری‌ در بخش میان محصولی صنایع پیشران پتروشیمی و پارک‌های زنجیره ای اهمیت دارد. که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجرای برنامه های دولت تحقق یابد.
وزیر نفت درباره راهکارهای فروش نفت نیز توضیح داد: من فکر می‌کنم با استفاده از تمامی پتانسیل‌های داخلی، ظرفیت‌ های خارجی و تنوع قراردادها خبرهای خوبی در راه است.
وی با بیان اینکه با توجه به روند رشد ۶ تا ۷ درصدی نیاز به مصرف انرژی در دنیا و کاهش بیماری کرونا، پیش‌ بینی می‌شود تقاضا به انرژی روزبه روز افزایش پیدا ‌کند، ادامه داد: برای فروش نفت و میعانات گازی راهکارهای متنوع مانند تهاتر با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است. این راهکار می‌تواند منابع مالی موردنیاز پروژه‌ های عمرانی را تامین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала