اسلامی: ذخایر اورانیوم 20 درصد از 120 کیلوگرم عبور کرد

CC BY 4.0 / IRNA / محمد اسلامی
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: در خصوص ذخیره سازی اورانیوم با غنای 20 درصد، از رقم 120 کیلو عبور کرده‌ایم و در این موضوع از برنامه جلوتر هستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای با منع گسترش سلاح‌های هسته ای، جزو مواردی است که تعهد مشترک کشورهاست و در قالب ضوابط و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر قرار شده و دولت‌ها به آن متعهد هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: بر اساس هدف گذاری‌ها و تاکید رهبر ایران، تولید 10 هزار مگاوات برق هسته‌ای به سازمان انرژی اتمی ابلاغ شده است و بنابراین تلاش می‌کنیم این هدف گذاری را به اقدام عملی تبدیل کنیم و با استفاده از همه فرصت‌ها بتوانیم با فعال کردن ظرفیت‌های ساخت داخل و توان دانشی سازمان انرژی اتمی و شرکت‌های دانش بینان، گام بزرگی رو به جلو برداریم و تولید برق هسته‌ای را به حداکثر برسانیم.
رئیس شورای امنیت: ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
رئیس شورای امنیت: ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف کند
اسلامی همچنین با بیان اینکه این برنامه 10 هزار مگاواتی حدود 15 ساله است، گفت: قرارداد زمانبندی تولید دو هزار مگاوات، 8 ساله بود و تلاش می‌کنیم از این 8 سال بیشتر نشود همچنین با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده امیدواریم تعهدات مالی را تامین کنیم. نیروگاه اتمی بوشهر پیوسته هزار مگاوات برق تولید می‌کند و اکنون دوره تعطیلی نیروگاه بوشهر برای تعمیرات سالانه است که دوره 90 روزه است و از 10 مهر آغاز شد وتا 10 دی ادامه دارد.
او ادامه داد: هم تولید سوخت 20 درصد و 60 درصد صورت گرفته و هم برنامه ریزی‌های تولید اورانیوم فلزی آغاز شده است، سانتریفیوژهای IR2m  نصب و IR6 در حال ساخت هستند و با زمان بندی یک ساله‌ای که در قانون پیش بینی شده و با اندکی تأخیر اجرا خواهد شد، مابقی تعهدات را هم اجرا شده می‌دانیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در خصوص ذخیره سازی اورانیوم با غنای 20 درصد نیز افزود: از رقم 120 کیلو عبور کرده‌ایم و در این موضوع از برنامه جلوتر هستیم، پیشتر طبق برجام قرار بود که سوخت اورانیوم 20 درصد به راکتور تهران داده شود اما داده نشد و اگر ساخت این میزان سوخت را خودمان آغاز نمی‌کردیم این موضوع امروز به یکی از معضلات مان تبدیل می‌شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала