بیگی: ایران بخاطر شفقت و دلسوزی به ملت آذربایجان است که واکنش جدی نشان نمی دهد

© Photo / IRNAبیگی: ایران بخاطر شفقت و دلسوزی به ملت آذربایجان است که واکنش جدی نشان نمی دهد
بیگی: ایران بخاطر شفقت و دلسوزی به ملت آذربایجان است که واکنش جدی نشان نمی دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
نماینده مردم تبریز در مجلس ایران: دولت آذربایجان بداند امنیتی پایدار است که متکی به نیروی ایمان و پشتیبانی مردم باشد نه امنیتی که با تکیه بر نیروهای بیگانگان ایجاد شده باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس ایران گفت: اگر ایران نسبت به اقدامات دولت آذربایجان واکنش جدی نشان نمی‌دهد، به خاطر شفقت و دلسوزی نسبت به ملت آذربایجان است نه اینکه ایران توان انجام اقدامی را ندارد. 
وی با اشاره به استقرار نیروهای اسرائیلی در خاک جمهوری آذربایجان و در نزدیکی مرزهای ایران گفت: دولت آذربایجان بداند امنیتی پایدار است که متکی به نیروی ایمان و پشتیبانی مردم باشد نه امنیتی که با تکیه بر نیروهای بیگانگان ایجاد شده باشد. دولت آذربایجان بداند امنیتی که با تکیه بر نیروهای بیگانه ایجاد شود، پایدار نخواهد بود و باید بهای سنگین آن را در آینده‌ای نه چندان دور پرداخت کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس ایران اظهار داشت: ما ملت آذربایجان را بخشی از ملت ایران می‌دانیم و نظر وعقیده ما این است که ایران و آذربایجان یک ملت هستند و تعرض روسیه تزاری باعث جدا شدن دولت‌های این منطقه از ایران شده که اگرچه این اقدام نمی‌تواند از تعلقات و مشترکات مردم آذربایجان با ایران بکاهد.
وی ادامه داد: هیچ یک از کشورهای منطقه نباید در پازل دشمن بازی کنند؛ چراکه حضور بیگانگان در منطقه ثبات و امنیت کشورهای منطقه را برهم می‌زند و جز این ثمره دیگری نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала