خطوط منظم کشتیرانی از بنادر شمالی ایران به روسیه

CC BY-SA 3.0 / Nasser-sadeghi / Anzali port, Iran بندر انزلی
 بندر انزلی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
کارشناس: خطوط، منظم و کشتیرانی از مبدا بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر به مقاصد بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه برقرار خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت که برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی کشور با هدف کاهش هزینه‌های حمل و نقل صادراتی در راستای توسعه صادرات کشور و افزایش قدرت رقابت‌پذیری محصولات ایرانی در بازارهای هدف انجام شده است.
تاکید کارشناسان به ضرورت تصویب کنوانسیون دریای خزر توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
تاکید کارشناسان به ضرورت تصویب کنوانسیون دریای خزر توسط ایران
وی افزود: «در گام اول، خطوط، منظم و کشتیرانی از مبدا بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر به مقاصد بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه برقرار و سپس در خصوص برقراری این خطوط، به مقاصد سایر کشورهای حوزه دریای خزر، خلیج فارس، سوریه و شرق آفریقا اقدام خواهد شد.
میزان حمل بار دریایی انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ در حوزه دریای خزر ۹.۱ میلیون تن بوده که با این رقم، ۳۹ درصد از کل حمل دریایی حوزه دریای خزر را شامل می‌شود؛ این در حالی است که میزان حمل بار کشتیرانی روسیه در حوزه دریای خزر در سال ۱۳۹۹ برابر با ۹.۲ میلیون تن بوده که ۶۰ درصد حمل و نقل دریای خزر را به خود اختصاص داده است.
به رغم کاهش حجم حمل و نقل دریایی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل به علت شیوع ویروس کرونا، نسبت فعالیت جمهوری اسلامی ایران از ۳۵ درصد در سال ۹۸ به ۳۹ درصد در سال ۹۹ افزایش یافته است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала