آیا واردات لوازم خانگی کره جنوبی به ایران ممنوع خواهد شد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فروشگاه لوازم خانگی در ایران
فروشگاه لوازم خانگی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
کارشناس: تولیدکنندگان داخلی باید تا حد توان نیاز بازار را با ارائه محصولات باکیفیت تامین کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، علیرضا محمدی دانیالی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار داشت که باید ابزار و قالب‌های به روز خریداری کنیم اما برای واردات با قوانین سخت گیرانه ای روبرو هستیم.
وی در ادامه گفت: «برای حمایت از تولیدکننده داخلی باید سیاست یکپارچه‌ای اتخاذ شود. دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت واردات کالاهای ساخته شده لوازم خانگی کره جنوبی بسیار ارزشمند است. این موضوع نشان از آن دارد که تولیدکنندگان داخلی باید تا حد توان به تکنولوژی روز مجهز و نیاز بازار را با ارائه محصولات باکیفیت تامین کنند.
صدور مجوز حضور بانوان در دیدار ایران و کره جنوبی +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
صدور مجوز حضور بانوان در دیدار ایران و کره جنوبی +عکس
ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای فقط مشمول دو برند کره ای سامسونگ و ال جی نبوده و شامل سایر کالاهای لوازم خانگی کره ای است. برای حمایت از تولیدکننده داخلی باید سیاست یکپارچه ای را نسبت به برندها اتخاذ کرد تا نتیجه مثبتی بوجود آید.
امروز 40 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار کالاهای قاچاق است که این موضوع خود یک تنش جدی برای تولیدکنندگان داخل است. سالانه 2.5 میلیارد کالای لوازم خانگی قاچاق وارد کشور می شود . آنها هیچ گونه عوارض و هزینه هایی پرداخت نمی کنند از آن طرف تولیدکننده داخلی باید به زحمت مواد اولیه خود را تولید و راهی بازار کند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала