خبر بد درباره پیک جدید کرونا در ایران

© Photo / IRNAخبر بد درباره پیک جدید کرونا در ایران
خبر بد درباره پیک جدید کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
دبیر کمیته علمی کرونا در ایران با بیان اینکه بالا بودن مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور و در برخی استان‌ها، از آثار پیک پنجم است، گفت: بسیاری از مجامع علمی در دنیا اعلام کردند که ممکن است در اواخر اکتبر با پیک جدیدی مواجه باشیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، دکتر حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره وضعیت کرونا در کشور و علت قرمز بودن برخی شهرها و بالا بودن مرگ‌ها در برخی مناطق، گفت: بالا بودن مرگ‌ها در کشور و در برخی استان‌ها، از آثار پیک پنجم است.
کرونا در ایران؛ ۲۳۳ فوتی در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
کرونا در ایران؛ ۲۳۳ فوتی در شبانه روز گذشته
حال در برخی استان‌ها با واکسیناسیون و اقدامات و رعایت خود مردم آمار کمتر شده، اما در برخی استان‌ها متاسفانه هنوز  به حد کنترل خود نرسیده است. در عین حال میزان مرگ و میر هم با قرمزی استان ارتباطی ندارد؛ چراکه معمولا در بسیاری مناطق مرگ و میر به دلیل شدت بیماری است.
وی افزود: از سوی دیگر بسیاری از بیماران دیرهنگام مراجعه می‌کنند که منجر به درگیری شدیدتر ریه  و باعث می‌شود بسیاری بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شوند. بنابراین هم شدت بیماری و هم مراجعه دیرهنگام، میزان مرگ و میر را بالا می‌برد، اما از نظر میزان بروز، آثار باقی مانده از پیک قبلی است که امیدواریم به تدریج طی دو سه هفته آینده با واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی که انجام می‌شود، بتوانیم شاهد باشیم که این شهرها هم از قرمز به سمت نارنجی و زرد حرکت کنند.
وی درباره اینکه آیا اکنون سوش نگران‌کننده‌ای که کشور ما را تهدید کند، مورد نظر است یا خیر، گفت: فعلا گزارشی از سوش‌هایی که بتوانند تهدیدکننده باشند، نداشتیم. هرچند گزارش‌هایی از سوش‌هایی مانند مو و... بود که خوشبختانه با اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون در کشورها، باعث شد که این سوش‌ها تا حد زیادی مهار شده و وارد چرخه پاندمی کل کشورها نشود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала