وزیر نفت ایران: تحریم ایران را لغو کنید تا بحران انرژی جهان فروکش کند

© Photo / IRNAجواد اوجی، وزیر نفت ایران
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
وزیر نفت ایران بیان داشت که ایران آماده است در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع بحران انرژی در جهان کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جواد اوجی پس از پایان بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) گفت: اعضای اوپک پلاس در نشست امروز با افزایش تولید روزانه 400 هزار بشکه‌ای برای ماه نوامبر مطابق تصمیم نوزدهمین نشست این ائتلاف موافقت کردند، تولید اعضای این ائتلاف مانند ماه سپتامبر فراتر از توافق افزایش نمی‌یابد.
وی در خصوص بحران کمبود انرژی در جهان خاطر نشان کرد: افزایش چندباره قیمت گاز در اروپا که در پی پایین آمدن سطح ذخیره‌سازی‌های این سوخت پاک به‌وقوع پیوست، بی‌سابقه بوده است.
اوجی گفت: مردم اروپا و آمریکا امروز در شرایطی با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند که دولت‌های متبوع آنها سال‌هاست صادرات نفت خام ما را به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ صادرکننده نفت به‌طور غیرقانونی و ظالمانه تحریم کرده‌اند.
 قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
چطور قیمت نفت به بالای 80 دلار رسید؟
وی افزود: شواهد موجود به‌خوبی اثبات می‌کند که هزینه‌های این سیاست یکجانبه و فرامنطقه‌ای تنها مختص ایران نیست و شهروندان دیگر کشورهای جهان هم باید هزینه‌های گزاف این بی‌خردی را پرداخت کنند؛ هزینه‌هایی که باور داریم در آینده در صورت پافشاری غیرمنطقی بر تحریم صادرات نفت ایران می‌تواند ابعاد بسیار گسترده‌ای در پی داشته باشد.
وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بارها با حسن نیت آمادگی خود را برای افزایش تولید نفت و تثبیت بازار اعلام کرده و در شرایط کنونی نیز آماده است درکوتاه‌ترین زمان ممکن بحران انرژی ایجادشده در دنیا را حل و این کمبود را جبران کند و ادامه داد: توصیه من به تصمیم‌گیرندگان این کشورها این است که از شرایط کنونی درس عبرت بگیرند و برای کمک به فروکش‌ کردن این بحران تحریم‌های ایران را لغو کنند تا همه مردم از انرژی ارزان و قابل دسترس در کل مناطق بهره‌مند شوند.
وزیر نفت ایران جهش چندبرابری قیمت سوخت در اروپا و آمریکا و کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه انگلستان را تنها بخشی از نگرانی‌های جهان برای تأمین انرژی دانست و گفت: افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید خانوارها در این کشورها به وضوح بر معیشت آنها تأثیر منفی داشته و سبب نارضایتی‌ها و اعتراض‌های بحقی در این کشورها شده است.
اوجی بیان داشت: درست است که ما را تحریم کردند، اما این تحریم‌ها دامن کشور خودشان را هم گرفته است، بارها جمهوری اسلامی اعلام کرده است ما حاضریم با افزایش تولید و صادرات نفت خام این مشکلات را برطرف کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала