اتباع غیرایرانی ساکن قم واکسینه می شوند

© Photo / IRNAشهر قم ایران
شهر قم ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
محمد نیک‌پور: اتباع غیرایرانی ساکن قم می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا به تمام پایگاه‌ها مراجعه کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محمد نیک‌پور، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم روز 4 اکتبر (دوشنبه اظهار داشت که اتباع غیرایرانی ساکن قم می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا به تمام پایگاه‌ها مراجعه کنند و مجاز و یا غیرمجاز بودن این اتباع مانع تزریق واکسن نیست.
وی در ادامه گفت:«واکسیناسیون اتباع غیرایرانی هم‌زمان با آغاز واکسیناسیون شهروندان در قم شروع شد و درحال حاضر نیز در همه پایگاه‌های فعال در سطح استان قابل انجام است. با توجه به جمعیت زیاد اتباع در منطقه‌ای از جمله شهر قائم و روستای مبارک‌آباد، پایگاه واکسیناسیون مهاجر در منطقه شهر قائم راه‌اندازی شده و اقدام به واکسیناسیون اتباع می‌کند.
امکان ثبت مشخصات اتباع غیرایرانی در سامانه سیب وزارت بهداشت وجود دارد. اتباع نیز برای تزریق واکسن کرونا باید پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه‌های سلامت سطح شهر تشکیل دهند.  مشکلی در واکسیناسیون اتباع غیرایرانی در قم وجود ندارد و استقبال اتباع نیز از طرح واکسیناسیون قابل قبول است.
رئیس جمهور ایران: اگر کسی دولت را تضعیف کند، طرفدار آمریکاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
درخواست دو طلبه در جاده قم به محاکمه رئیس‌جمهور وقت ایران +ویدئو
با توجه به جمعیت اتباع غیرایرانی در سطح شهر قم، واکسیناسیون این قشر تاثیر بسزایی در قطع زنجیره کرونا و سلامت جامعه دارد.
اطلاع‌رسانی برای واکسیناسیون اتباع به‌صورت سنتی و از طریق ماشین‌های بلندگودار در مناطقی که جمعیت اتباع زیاد است، صورت گرفته است. فراخوان از طریق پایگاه‌های سلامت، اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها نیز از دیگر راه‌ها برای اطلاع‌رسانی بوده تا به پوشش حداکثری برسیم.
ملاک عملکرد مرکز بهداشت اتباع مجاز و یا غیرمجاز نیست، بلکه این مرکز سعی در پوشش حداکثری واکسیناسیون بین اتباع غیرایرانی دارد. شناور بودن جمعیت ساکن و یا عدم مراجعه اتباع غیرایرانی غیرمجاز از مشکلات واکسیناسیون در این مناطق است. در صورت تامین زیرساخت‌های لازم، واکسیناسیون سیار نیز در این مناطق انجام خواهد شد تا بخشی از مشکلات حل شود».
استان قم میزبان بیش از ۲۰۰ هزار تبعه خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان است که در این شهر زندگی می‌کنند. در حال حاضر واکسیناسیون شهروندان علیه بیماری کرونا در ۱۸ مرکز در سطح شهر قم انجام می‌شود.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شده ‌است.
ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала