تهران معاینه فنی نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز می کند

© Photo / The State Atomic Energy Corporation ROSATOM نیروگاه اتمی بوشهر
 نیروگاه اتمی بوشهر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
مقامت ایرانی قصد دارند بارگیری سالانه سوخت در رآکتور هسته ای بوشهر را به انجام برسانند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره از سوی روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران، تهران معاینه فنی نیروگاه اتمی بوشهر و بارگیری سوخت هسته ای راکتور را آغاز می کند.
در اعلامیه مذکور آمده است:« تعویض سالانه سوخت هسته ای در رآکتور و همچنین معاینه فنی برای تأمین امنیت و کار مطمئن نیروگاه اتمی «بوشهر» و افزایش زمان خدمت تجهیزات آن ضروری است».
گفتگوی اختصاصی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با خبرگزاری اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
گزارش و تحلیل
گفتگوی اختصاصی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با خبرگزاری اسپوتنیک
نیروگاه هسته‌ای بوشهر، نخستین تأسیسات هسته‌ای ایران از گونه رآکتور آب فشرده با ظرفیت تولید ۱۰۲۴ مگاوات برق است. شرکت اتم‌ستروی‌اکسپورت، پیمانکار اصلی این نیروگاه است. ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۵۴ با دستور مستقیم محمدرضا شاه پهلوی توسط شرکت‌ زیمنس آلمان آغاز شد و قرار بر این بود که تا پایان ۱۳۶۴ این نیروگاه به بهره‌برداری برسد. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ساخت آن به‌طور کامل متوقف شد. بالاخره در سال ۱۳۷۴ قراردادی میان ایران و روسیه برای تکمیل آن به امضاء رسید و تکمیل نیروگاه تا شهریور ۱۳۹۰ به طول کشید.
نیروگاه بوشهر، نخستین نیروگاه هسته‌ای تولید انرژی در خاورمیانه است. بر اساس قرارداد سازمان انرژی اتمی ایران و روسیه، تأمین سوخت آن با روسیه است و پسماند اتمی آن نیز به روسیه بازمی‌گردد و مسئولیت اداره آن بر عهده پرسنل ایرانی است که به زبان روسی تسلط کامل دارند، البته مشاورین آن‌ها روس هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала