رزمایش فاتحان خیبر، چه پیامی داشت؟ +فیلم

© Photo / twitter of Hossein Dalirianرزمایش خیبر در شمال غرب ایران
رزمایش خیبر در شمال غرب ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران: رزمایش بزرگ فاتحان خیبر را نمی توان‌ اعلام جنگ تلقی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران، روز 4 اکتبر (دوشنبه) اظهار داشت که رزمایش فاتحان خیبر، نمایش اقتداری از آمادگی دفاعی ایران در برابر هر تعرضی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و مهمترین پیام آن اعلام آمادگی بالای ایران در برابر هر گونه تعرض به مرزهای کشور است.
وی در ادامه افزود: «نیروی زمینی ارتش، رزمایشی با حضور یگان های زرهی توپخانه، پهپاد و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز برگزار کرد و نشان داد که ایران، هوشیاری لازم را در برابر هر تحرکی دارد و نیروهای نظامی کشور آمادگی نظامی خود را در این رزمایش آزموده و مقتدرانه به نمایش گذاشتند.
مقارن بودن این رزمایش با برخی تحرکات، در مرزهای شمال غرب ایران باعث ایجاد سوء تفاهم هایی شد درحالی که جمهوری اسلامی ایران، قائل به رسمیت شناختن تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است و با هیچ کشوری سر جنگ ندارد.
برگزاری رزمایش، در ایران سابقه دارد و هر بار در نقطه ای از کشور برگزار می شود که این بار شمال غرب کشور میزبان آن بود و این‌ حاکی از نگاه عالمانه به آمادگی  مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران است.
​در این رزمایش، بخش کوچکی از دستاوردها و تجهیزات نظامی نوین و پیشرفته کشور به نمایش گذاشته شد که نشانگر این است  کشورمان در صنایع مختلف از جمله هوا، فضا، بیوتکنولوژی پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.
 در بُعد نظامی تمامی پیشرفت ها چشمگیرتر است و سنجش و آزمون این تجهیزات در رزمایش اخیر بار دیگر خودکفایی، تخصص، توان و ارزش بالای دانشمندان نظامی کشور را به رخ دنیا کشید».
 رزمایش بزرگ فاتحان خیبر، روز جمعه در شمال غرب کشور برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала