چگونه نرخ قیمت اینترنت برای کاربران ایرانی محاسبه می شود؟

© Photo / MOHAMMAD RASOUL KAZEMIپیام رسان
پیام رسان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
مجلس امسال تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را یک پنجم اینترنت تصویب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، مجلس امسال تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را یک پنجم اینترنت تصویب کرده است، اما مصوبه قبلی وزارت ارتباطات تعرفه استفاده از پیام‌رسان داخلی را یک سوم قیمت اینترنت می‌داند.
شبکه شاد با نظر ابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی فضای مجازی رایگان مانده است.
بحث پایان دادن به رایگان بودن شاد و هزینه دار شدن این اپلیکیشن در اواخر دولت یازدهم از سوی وزارت ارتباطات مطرح شد که در دولت قبلی اجرایی نشد و در دولت جدید هم رد شد و پرونده این موضوع بسته شد. اما مطرح شدن موضوع هزینه دار شدن این اپلیکیشن، ابهامی را درباره تعرفه فعلی استفاده از پیام رسان های داخلی رقم زد که پاسخ روشنی برای آن پیدا نکرده ایم.
رئیسی: کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری صورت گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
رئیسی: کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری صورت گیرد
پیشتر، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقتی که رایگان نبودن سامانه دانش‌ آموزی شاد از ابتدای تیر سال جاری را اعلام کرد، درباره تعرفه مورد نظر برای استفاده از سامانه شاد تاکید کرد: «از اول تیرماه تعرفه استفاده از این سامانه همانند تعرفه پیام رسان های داخلی، به صورت یک سوم تعرفه اینترنت بین‌ الملل محاسبه می‌ شود».
تعرفه یک سومی از آنجایی ناشی می شود که سازمان تنظیم مقررات در دی‌ ماه سال ۹۶ با هدف حمایت از پیام‌ رسان‌های داخلی طی مصوبه‌ ۲۵۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد که تعرفه دیتا برای استفاده از پیام‌ رسان‌های داخلی یک‌ سوم تعرفه ترافیک بین‌ الملل محاسبه شود. به این ترتیب وزارت ارتباطات تعرفه یک سوم اینترنت را برای شاد در نظر داشت.
براساس مصوبه اسفند ماه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی، تعرفه اینترنت پیام رسان های داخلی یک پنجم پیام رسان خارجی تصویب شده است.
این موضوع مربوط به زمانی است که نمایندگان مجلس در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، یک ردیف به بند الحاقی (۲) تبصره ۱۸ ماده واحده این لایحه اضافه کردند و با این ترتیب دولت مکلف شد که نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌ رسان‌ های داخلی ۲۰ درصد نرخ تعرفه پیام‌ رسان‌های خارجی تعیین کند که همان یک پنجم است.
یکی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تعرفه پیام رسان داخلی را یک سوم تعرفه اینترنت بین الملل می داند و دیگری، قانون سال ۱۴۰۰ که تعرفه یک پنجمی را برای استفاده از پیام رسان داخلی وضع کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала