آخرین جزئیات راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آخرین جزئیات راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا
آخرین جزئیات راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ایران گفت: به زودی سیستم هوشمند کرونایی راه‌اندازی و ابتدا از استان قزوین به صورت آزمایشی آغاز می‌شود تا واکسینه شده‌ها بتوانند بدون محدودیت‌هایی مانند سفر به امورات خود ادامه دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ایران درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای چگونگی اعمال محدودیت‌های کرونایی در شرایطی که واکسیناسیون با سرعت مناسبی در حال انجام است، اظهار کرد: سیستم هوشمند کرونایی به زودی راه‌اندازی می‌شود و ابتدا از استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد بر این اساس بسیاری از محدودیت‌های کرونایی تنها برای افرادی است که واکسینه نشدند و آنهایی که کارت واکسن دیجیتال دارند می‌توانند بدون محدودیت بسیاری از فعالیت‌ها مانند سفرهای داخلی و خارجی را مانند قبل از شیوع کرونا انجام دهند.
محدودیت های کرونا در ایران لغو می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
گزارش و تحلیل
محدودیت های کرونا در ایران لغو می شود
وی افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا این است که مردم برای واکسینه شدن تشویق شوند و تفاوتی بین افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و آن‌هایی که نمی‌خواهند این کار را انجام دهند یا هنوز واکسینه نشده‌اند وجود داشته باشد. همچنین سیستم هوشمند کرونا دارای ویژگی‌های دیگری در حوزه مدیریت و پیشگیری از شیوع و گسترش این ویروس است.
رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از جمله محدودیت‌هایی که با راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا تغییر خواهد کرد. سفرهای داخلی و خارجی است چرا که از این به بعد همه آن‌هایی که واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفرهای داخلی و خارجی که قبل از شیوع کرونا می‌توانستند بروند را انجام دهند. همچنین حضور در ورزشگاه‌ها و سایر  اماکن عمومی مانند سینما، پاساژها و غیره نیز از جمله این محدودیت‌هاست که با تغییر و تعدیل مواجه خواهد شد.
نفیسی اعلام کرد: یکی دیگر از کاربردهای سیستم هوشمند کرونایی این است که اگر در سفر هوایی، زمینی، ریلی یا دریایی فردی مبتلا به کرونا یا مشکوک به این ویروس باشد به همه افرادی که در آن سفر با او همراه بودند، هشدار داده شده تا آن‌ها نیز در وضعیت نارنجی و در قرنطینه یا جدا از دیگر مردم و جامعه اطراف‌شان قرار گیرند. در این صورت می‌توانیم به راحتی جلوی شیوع و گسترش ویروس کرونا را بگیریم.
وی با بیان اینکه سیستم هوشمند کرونا به زودی در استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن در همه کشور راه‌اندازی خواهد شد، گفت: باید در وهله نخست و در مرحله اجرای آزمایشی سیستم هوشمند کرونا همه نواقص احتمالی آن را آسیب شناسی و برطرف کنیم تا بتوانیم با اطمینان خاطر بیشتری این طرح را در سراسر کشور اجرا کنیم. همچنین در این سیستم وضعیت ابتلاء، واکسیناسیون و نتایج تست PCR همه مردم به صورت آنلاین و دقیق رصد خواهد شد و به عنوان مثال اگر مردم بخواهند در یک واحد صنفی یا مکانی مانند مغازه حضور پیدا کنند، می توانند با استفاده از QR کدهایی که در ورودی این واحدهای صنفی قرار دارد از این اطلاعات مطلع شوند و اگر افرادی که در این واحد صنفی مبتلا شده باشند یا مشکوک باشند به مردم اطلاع داده می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала