عین اللهی از تلاش دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن برکت، تقدیر کرد

CC BY 4.0 / IRNA / عین اللهی از تلاش دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن برکت، تقدیر کرد
عین اللهی از تلاش دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن برکت، تقدیر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: دانشمندان در ساخت واکسن برکت، کار 6 ساله را در مدت کمی به ثمر رساندند
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران گفت: علت موفقیت ساخت واکسن کووایران برکت، تلاش ها و مجاهدت های دانشمندان ارزشمند ایرانی بود آن هم در شرایطی که سلامت با سیاست گره خورده بود و امکانات زیادی در کشور نداشتیم اما دانشمندان مجاهد کاری که باید در 5 تا 6 سال انجام می شد را در مدت کوتاهی به ثمر رساندند.
عین اللهی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای بنیاد برکت، تولید واکسن کووایران برکت است که امروز همه مشتاق تزریق این واکسن هستند و این واکسن، یکی از موفق ترین واکسن های کشور و حتی دنیا است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور از ما واکسن کووایران برکت می خواهند و امیدواریم با راه اندازی خطوط جدید تولید واکسن، خواسته مردم مبنی بر تزریق این واکسن را اجابت کنیم. مردم قدردان تلاش های بنیاد برکت هستند. مردم در واکسیناسیون حرکت انقلابی کرده و به ما کمک های زیادی کردند. هر حرکت انقلابی و مردمی به نتیجه می رسد و واکسن کووایران برکت نیز یک حرکت جهادی، انقلابی و مردمی بوده که به عنوان خاطره ای خوش در تاریخ کشور، ماندگار می شود. 
وزیر بهداشت ایران ادامه داد: در حوزه دارو علیرغم تولید 97 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل، نیازمند کمک بنیاد برکت هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала