اسلامی: قصد داریم تا 50 درصد از نیازهای برق کشور را از طریق اتمی تامین کنیم

© Sputnikاسلامی: قصد داریم تا 50 درصد از نیازهای برق کشور را از طریق اتمی تامین کنیم
اسلامی: قصد داریم تا 50 درصد از نیازهای برق کشور را از طریق اتمی تامین کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، ادعای مربوط به کشف مقادیری ذرات اورانیوم با منشا انسانی در سه سایت ایران که به آژانس گزارش نشده است را رد و تاکید کرد که تهران به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد اما از آن هرگز برای ساخت سلاح هسته ای استفاده نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک، گفت: ایران به دنبال تامین حدود 50 درصد از نیازهای برق کشور از طریق انرژی هسته ای است.
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
بیانیه مجلس ایران: تغییرات ژئوپلیتیک منطقه خط قرمز جمهوری اسلامی است
اسلامی درباره اولویت های مدنظر سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران در حال حاضر با نیاز شدید به برق مواجه است، از اینرو ما هدف را تامین 50 درصد تقاضای کشور برای 10 هزار تا 16 هزار مگاوات برق با ساخت نیروگاه های هسته ای جدید با ظرفیت ترکیبی 8 هزار مگاوات تعیین کرده ایم. این مساله در حال حاضر هدف اصلی سازمان انرژی اتمی ایران است و دومین اولویت این سازمان توسعه تولید داروهای پرتوزا و تولید ژنراتورهای ردیاب پرتویی است. امروزه این محصولات هسته ای باید به طور فعالانه ای در کشور ما در بخش پزشکی، صنعت، کشاورزی و محیط زیست استفاده شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درمورد اینکه آیا هر کشوری باید به انرژی هسته ای دسترسی داشته و توان استفاده از آن را داشته باشد، گفت: البته همه کشورها حق کامل برای استفاده از فناوری های پیشرفته هسته ای را دارند. این حق در اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی قید شده است. بعلاوه، آژانس باید کشورها را به توسعه پروژه های هسته ای ترغیب و با تخصص و حتی فناوری های لازم به کشورها در این زمینه کمک کند.
وی افزود: آژانس طبق اساسنامه اش باید از همه کشورها در زمینه آموزش و حوزه های تحقیقاتی برای تولید انرژی هسته ای مسالمت آمیز حمایت و مساعدت کند. البته این امر در درجه اول در مورد کشورهایی صدق می کند که در آن توسعه اقتصادی پایدار و عادی وجود دارد، کشورهایی که درگیری های نظامی در آن روی نمی دهد و دموکراسی و حاکمیت مردم در آن برقرار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала