توفان حاره‌ای "شاهین" به بندر چابهار ایران رسید

© Photo / IRNAتوفان حاره‌ای "شاهین" به چابهار رسید
توفان حاره‌ای شاهین به چابهار رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
توفان حاره‌ای "شاهین" منطبق با انتظارات هواشناسی بامداد امروز/شنبه/ با شروع بارندگی به شهرستان چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان ایران رسید.
به گزارش اسپوتنیک به  نقل از ایرنا، بلافاصله پس از هشدار هواشناسی مبنی بر بروز توفان حاره‌ای ستاد بحران سیستان و بلوچستان تشکیل و تمامی دستگاه‌های امدادرسانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران  و نیروهای مسلح به حال آماده باش در آمدند.
زمین لرزه در استان بوشهر ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
زمین لرزه در استان بوشهر ایران
به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همانطور که انتظار می‌رفت شاهین حالا به یک توفان سیکلونی شدید تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش بادهای آن در فراساحل به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر از آن نیز برسد.
محسن حیدری افزود: بارش شدید، رعد و برق و صاعقه، تندبادهای شدید و گردوخاک، سیلاب، بالاآمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی، افزایش ارتفاع موج و متلاطم شدن دریا مهمترین مخاطرات جوی متأثر از این چرخند حاره‌ای است.
با توجه به اطلاعیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار در پی توفان حاره‌ای شاهین و با توجه به هشدار سطح قرمز به احتمال بارندگی شدید و ایجاد محدودیت تردد، بر اساس تصمیمات این ستاد پیشگیری تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان، بجز ادارات خدمات‌رسان (آب و فاضلاب، برق، آتش‌نشانی، هلال احمر و بیمارستان) امروز تعطیل هستند.
در این اطلاعیه آمده است: تاکید می‌شود ضمن حضور تمامی مدیران سطح شهرستان و لغو مرخصی تا اطلاع ثانوی، اعضای ستاد مدیریت مقابله با بحران بصورت آماده‌باش و بسیج تمامی نیروها، امکانات و تجهیزات تحت مدیریت مورد انتظار است.
به گفته معاون امور عمرانی فرمانداری چابهار؛ تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های طوفان حاره‌ای در این شهرستان بندری اندیشیده شده است.
عبدالغفور هوت با تشریح فعالیتها و اقدامات ستاد مدیریت بحران چابهار در زمینه طوفان حاره‌ای اظهار داشت: از زمان اعلام وقوع طوفان و چرخند حاره ای گلاب تمامی اقدامات و تمهیدات انجام و ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نیز تشکیل شده است.
وی گفت: گزارش لحظه به لحظه هواشناسی به ستاد و اعلام درفضای مجازی جهت اطلاع عموم مرتب در حال انجام است و همچنین  اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه های ارتباط جمعی و فضای مجازی برای مراقبت و استحکام منازل مسکونی وماندن درخانه و همینطور در صورت ناامن بودن منازل مراجعه به فضاهای عمومی که از قبل تدارک دیده شده، انجام شده است.
وی ادامه داد: به شهروندان اعلام شده حتی الامکان از تردد غیر ضروری در سطح معابر شهری وسفرهای برون شهری درموقع فعالیت توفان اجتناب ورزند و هشدارهای لازم درخصوص عدم اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها صورت گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала