اتحادیه اروپا به ازسرگیری مذاکرات برجامی امیدوار است

© AP Photo / Virginia Mayo اتحادیه اروپا به ازسرگیری مذاکرات برجامی امیدوار است
 اتحادیه اروپا به ازسرگیری مذاکرات برجامی امیدوار است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که اروپا امیدوار است که مذارکات هسته ای با ایران به زودی ازسرگرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل  در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه قطر گفت: "من به عنوان میانجیگر انتظار دارم که مذاکرات هسته ای با ایران به زودی از سر گرفته شود."
تماس جوزف بورل با امیر عبداللهیان و تاکید بر گسترش همکاری ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
تماس جوزف بورل با امیر عبداللهیان و تاکید بر گسترش همکاری ها
پبش از این جوزف بورل با بیان اینکه وزیر امور خارجه جدید ایران کمتر از یک ماه است که کار خود را آغاز کرده، گفت: اما باید سریعتر به مذاکرات بازگردیم و همه جوانب توافق هسته‌ ای را احیا کنیم. این بدین معناست که آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ ها در ازاء پایبندی ایران به این توافق رفع شود.
بورل توالی احیای برجام را مهمترین بخش کار دانست و ادعا کرد: ایران تقلا و آمریکا به وضوح بی تابی می‌کند. این درحالیست که اوضاع منطقه از جمله تصرف افغانستان توسط طالبان هم باعث بروز آشفتگی شده است. به همین خاطر باید ظرف هفته‌ ای پیشرو برای کاهش فاصله‌ ها و دستیابی به نتیجه سخت تلاش کنیم.
ششمین دور مذاکرات درباره احیای برجام سی‌ ام خرداد گذشته در وین به پایان رسید. اتحادیه اروپا اصرار دارد که گفتگو هرچه سریعتر از سرگرفته شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала