اسلامی: استکبار چهل سال بی رحمانه مانع پیشرفت ایران شده است

© Photo / ISNA agency / ESLAMIمحمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
معاون رئیس جمهور ایران گفت: مزاحمت های استکبار فراوان بوده و در چهل سال گذشته، بی رحمانه و ظالمانه مزاحم پیشرفت ایران نه تنها در موضوع هسته ای شده اند. 
به گزارش اسپوتنیک، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: بر سر راه توسعه جمهوری اسلامی ایران، مزاحمت های استکبار فراوان بوده و در چهل سال گذشته، بی رحمانه و ظالمانه مزاحم پیشرفت ایران نه تنها در موضوع هسته ای شده اند. به طور کلی با دست یابی به انرژی ها و تکنولوژی های جدید را برنمی تابند و معتقدند که هرگونه توسعه و پیشرفتی باید تحت پرچم و با رهبری آنها صورت گیرد.
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اسلامی: ادعای آمریکا در زمینه نحوه همکاری ایران و آژانس بی اعتبار است
وی افزود: کشور ما یک کشور پرظرفیت است، ایران داری ثروت های خدادادی فراوان و مردم با استعداد و تلاشگری است، تلاقی ظرفیت انسانی نخبه و منابع سرشاری طبیعی و خدادادی که در اختیار داریم از الزاماتی است که در قانون اساسی هم به آن تاکید شده است. جمهوری اسلامی و قانون اساسی ایران، یک انتخاب فراگیر مردمی با اکثریت قاطع آرا است و شرایطی که در ایران حاکم است، به معنی واقعی کلمه در منطقه نیز بی نظیر است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: موضوعی که حائز اهمیت بوده این است که ایران حتما برای پیشرفت و توسعه از جمله در بخش هسته ای هدف گذاری کند و ایجاد ظرفیت برای توسعه پژوهش، توسعه دستیابی به فناوری ها و ایجاد قابلیت برای فعالیت جوانان و نیروهای مستعد داشته باشد. آنچه را که ایران بدست آورده است، بخش زیادی از آن متاثر از یافته های خود نیروی انسانی فرهیخته کشور است و دست آن در برابر دیگران دراز نبوده، اگرچه خوب و مستلزم این هست که همکاری بین المللی نیز صورت بگیرد. بنابراین اتفاقی که تا الان رخ داده است که دانش هسته ای و تکنولوژی هسته ای در ایران بومی شده است، ایران ظرفیت های پژوهشی قابل توجهی را در دانشگاه های معتبر داخلی بوجود آورده است، تربیت نیروی انسانی اتفاق افتاده است، صنعت شکل گرفته است. به این معنی که هم در بحث زنجبره ای که به تولید سوخت  هسته ای منجر می شود، هم در بحث توسعه کاربردها فعالیت شده است و هم در تولید انرژی که اولین نیروگاه اتمی ما با مشارکت دولت روسیه به سرانجام رسیده است.  
 
گفتگوی کامل محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با خبرگزاری اسپوتنیک بزودی منتشر می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала