آمریکا از چین خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش دهد

© AFP 2023 / Atta Kenare آمریکا از چین خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش دهد
آمریکا از چین خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
ایالات متحده از طریق مجاری دیپلماتیک با چین تماس گرفته و درباره احتمال کاهش خرید نفت پکن از ایران گفتگو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت: "ما از خرید نفت ایران که توسط شرکت های چینی انجام می شود مطلع هستیم".
به گفته وی، واشنگتن در این زمینه تحریم هایی را اعمال کرده است و به آن ادامه خواهد داد.
مقام بلندپایه آمریکایی افزود: "با این حال، ما این موضوع را از طریق کانال های دیپلماتیک با چین به عنوان بخشی از گفتگوی سیاستمان در قبال ایران مطرح کردیم و معتقدیم که به طور کلی ، این راه موثرتری برای حل این مسائل است که ما را نگران می کند".
در چین آمریکا را به حمله هسته‌ای تهدید کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
در چین آمریکا را به حمله هسته‌ای تهدید کردند
این خبرگزاری خاطرنشان می کند که تماس ها با چین درباره موضوع نفت ایران در شرایطی است که دولت آمریکا تلاش می کند تهران را متقاعد کند که مذاکرات برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران را از سر گیرد.
در همان زمان، یکی از مقامات اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، گفت که موضوع نفت ایران یکی از موضوعاتی است که در سفر به چین در 25 تا 26 ژوئیه، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا مورد بحث قرار گرفت.
پیشتر وال استریت ژورنال با استناد به منابعی از جمله در دولت آمریکا گزارش داده بود که مقامات آمریکایی ممکن است تحریم های نفتی از ایران به چین را افزایش دهند. به گفته این روزنامه، در صورت شکست مذاکرات درباره توافق هسته ای، محدودیت های جدید به اجرا در می آیند. در همان زمان، ادعا می شود که دولت آمریکا اقدامات دیگری را نیز در نظر دارد انجام دهد زیرا می ترسد که تحریم های شدیدتر باعث واکنش ایران در قالب تسریع توسعه برنامه هسته ای شود. یکی از گزینه های جایگزین می تواند یک کمپین دیپلماتیک برای ترغیب چین، هند و دیگر واردکنندگان نفت ایران به کاهش خرید محصولات نفتی و سایر کالاها از آن کشور باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала