بیانیه مهم رئیس برنامه و بودجه ایران درباره پرداخت یارانه نقدی

© Photo / IRNAبیانیه مهم رئیس برنامه و بودجه ایران درباره پرداخت یارانه نقدی
بیانیه مهم رئیس برنامه و بودجه ایران درباره پرداخت یارانه نقدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2021
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در خصوص توزیع یارانه نقدی بیان داشت: با توجه به توزیع یارانه ها در بخش های مختلف آثار مثبت و اثر بخشی مطلوب دیده نمی شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جلسه اخیر ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. 
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران درخصوص توزیع یارانه نقدی گفت: با توجه به توزیع یارانه ها در بخش های مختلف آثار مثبت و اثربخشی مطلوب و قابل قبولی در بهبود سفره مردم، شاخص کلان اقتصادی و بخش تولید دیده نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق، مطالعه کارشناسی درباره هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند تا اثرگذاری مثبت یارانه ها در بخش های مختلف جامعه و به ویژه صنعت، دیده شود. کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق مطالعه کارشناسی درباره بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند.
وی افزود: رابطه منطقی بین رشد و مصرف وجود دارد به این معنی که وقتی مصرف بالا باشد، در مقابل رشد اقتصادی نیز باید بالا باشد که این مهم تحقق پیدا نکرده است و رشد مصرف، اعداد بالایی را نشان می دهد ولی در مقابل رشد اقتصادی حاصل نشده است لذا با مدیریت علمی و کارشناسی و اصلاح منابع هدفمندسازی تحقق این مهم امکانپذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала