اولین محموله واکسن تک دوزی برای ۳ تا ۱۷ ساله ها به ایران وارد شد

© Photo / IRNAاولین محموله واکسن تک دوزی برای ۳ تا ۱۷ ساله ها به ایران وارد شد
اولین محموله واکسن تک دوزی برای ۳ تا ۱۷ ساله ها به ایران وارد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2021
اشتراک
محموله بیست و دوم واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دوز امروز به ایران وارد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدحسن قوسیان مقدم دبیر کل جمعیت هلال‌احمر از شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دوزی واکسن کرونا تهیه‌شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد.
وی بیان داشت: با ورود نخستین محموله ۶ میلیون دوزی به ایران، به‌طورکلی این جمعیت از اردیبهشت‌ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.
قوسیان مقدم اعلام کرد: واردات واکسن تک دز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از امروز آغاز شده است و افزود: امروز ۶ میلیون دوز واکسن کرونا (تک دوز) از مجموع ۱۲ میلیون دوز توصیه‌شده برای سنین ۳ الی ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.
وی با ابراز امیدواری از وفای به عهد کشور چین برای ادامه‌ روند واردات واکسن افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده هر هفته و یا هفته‌ای دو بار محموله‌های سنگین‌تری از واکسن کرونا که نوع آن‌هم سینوفارم است به کشور وارد خواهیم کرد.
قوسیان مقدم بابیان اینکه اکنون بیش از یک‌میلیون واکسن روزانه‌ در کشور تزریق می‌شود، تاکید کرد: بیشترین حجم وارداتی واکسن به کشور از نوع سینوفارم بوده که خوشبختانه با کمترین عوارض بیشترین تأثیرگذاری را داشته است، بنابراین بهتر است مردم در انتخاب نوع واکسن وسواس به خرج ندهند و برای واکسیناسیون خود و اطرافیانشان هرچه زودتر اقدام کنند.
قوسیان مقدم همچنین گفت: از مردم می‌خواهم تا نسبت به تزریق نوع خاصی از واکسن تعصب نداشته باشند، اکنون تمام واکسن‌های موجود در کشور تائیدیه وزارت بهداشت را دارند، بنابراین لازم است تا همه مردم با واکسیناسیون به‌موقع باعث قطع زنجیره کرونا شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала