دومین کشتی سوختی ایران در بندر بانیاس سوریه

© REUTERS / JOHAN VICTORدومین کشتی سوختی ایران در بندر بانیاس سوریه
دومین کشتی سوختی ایران در بندر بانیاس سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
اشتراک
حزب الله لبنان از رسیدن دومین کشتی سوختی ایران به بندر بانیاس سوریه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، حزب الله لبنان امروز (جمعه) از رسیدن دومین کشتی حامل سوخت گازوئیل که از ایران آمده، به بندر بانیاس سوریه در پنجشنبه شب خبر داد.
هشدار وزارت خارجه آمریکا نسبت به تعاملات نفتی با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2021
هشدار وزارت خارجه آمریکا نسبت به تعاملات نفتی با ایران
همچنین جروزالم پست در خبری اعلام کرد این کشتی از سوی پایگاه «تانکر ترکرز» مستقر در آمریکا که از تصاویر ماهواره‌ای برای رصد حرکت محموله‌های نفتی استفاده می‌کند، به عنوان کشتی «FOREST» شناسایی شده است.
گفتنی است نخستین کشتی حامل سوخت ایران هفته گذشته وارد بندر بانیاس شد و سوخت آن بوسیله تانکر‌های کامیونی به لبنان منتقل شد. این در حالی است که دبیرکل حزب الله قول داده است سوخت بیشتری را انتقال دهد.
چند روز پیش نیز شبکه المیادین گزارش داد دومین کاروان تانکر‌های سوخت ارسالی ایران از مرز سوریه عبور کرد و در حال حرکت به سوی کشور لبنان است.
تحریم‌های آمریکا سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت، یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به وارد کرد سوخت از ایران کرد.
سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آستانه ورود کشتی‌های حامل سوخت ایران به سواحل این کشور از مردم لبنان برای حفظ سلامت خود و تسهیل در روند ورود سوخت، خواستار عدم تجمع مردمی شد و گفت: «از همگان می‌خواهم تا از هرگونه تجمع مردمی هنگام عبور کاروان تانکر‌های حامل سوخت خودداری شود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала