تولید ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی- استرالیایی تا یک ماه دیگر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تولید ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی- استرالیایی تا یک ماه دیگر
تولید ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی- استرالیایی تا یک ماه دیگر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2021
اشتراک
در صورت صدور مجوز مصرف اضطراری توسط وزارت بهداشت ایران، تا آخر مهر ۳ میلیون دوز این واکسن تولید خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پیام طبرسی محقق کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – استرالیایی کرونا بیان داشت که فاز اول واکسن مشترک ایران و استرالیا در کشور استرالیا و فاز ۲ و ۳ در ایران انجام شد و افزود: نتایج فاز دوم تست انسانی که روی ۴۰۰ نفر در کشورمان انجام شد، مناسب بود و عوارض جانبی جدی برای داوطلبان دریافت‌کننده واکسن ایجاد نکرد.
وی درخصوص نتایج فاز دوم مطالعه انسانی این واکسن ایرانی - استرالیایی اطلاع داد: سرم خون ۸۷ درصد دریافت‌کنندگان در مواجهه با ویروس کرونا آن را خنثی کرده است.
طبرسی با بیان اینکه روز گذشته تزریق فاز سوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن به پایان رسید، گفت: در فاز سوم، این مطالعه روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر انجام شده و منتظر نتایج اثربخشی آن هستیم که ظرف یک ماه آینده مشخص خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که وزارت بهداشت برای تولید این واکسن مجوز مصرف اضطراری صادر کند، تا آخر مهرماه می‌توان ۳ میلیون دوز از این واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.
واکسن اسپایکوژن، یک واکسن پروتئین نوترکیب و حاوی قسمتی مشابه با ویروس کرونا به نام "پروتئین اسپایک" و تولید شرکت سیناژن با همکاری شرکت  Vaxine  استرالیا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала