اسلامی: رآکتور اراک باید در سریعترین زمان به بهره‌ برداری رسد

© Photo / ISNA agency / ESLAMIمحمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اظهار داشت: باز طراحی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) باید با حداکثر سرعت و بهره‌ گیری از توانمندی صنایع داخلی انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه از مجتمع هسته‌ ای خنداب‌ (اراک) بازدید کرد و در جریان پیشرفت پروژه باز طراحی و ساخت راکتور آب سنگین قرار گرفت.
توضیحات سازمان انرژی اتمی ایران درباره سفر گروسی به تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
توضیحات سازمان انرژی اتمی ایران درباره سفر گروسی به تهران
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان این بازدید با اشاره به توانایی دانشمندان صنعت هسته‌ ای در پیشبرد و اجرای برنامه‌ های راهبردی صنعت هسته‌ ای، اظهار داشت: بهره‌ گیری از توانمندی و تخصص جوانان ایرانی در حل مسائل بزرگ، پیروزی ملت ایران در عرصه‌ های مختلف را به‌ همراه داشته است و دستاوردهای شگرف این صنعت بیانگر قدرت و پیشرفت علمی و نمایانگر استیصال دشمنان ایران اسلامی است.
وی در خصوص باز طراحی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) و پیشرفت این پروژه تاکید کرد: این پروژه باید با حداکثر سرعت و بهره‌ گیری از توانمندی صنایع داخلی باز طراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد. 
معاون رئیس جمهور ایران، در ادامه بازدید از کارخانه آب سنگین اراک در مورد محصولات آب سنگین این مجتمع ابراز امیدواری کرد تا آنجا که ممکن است، باید محصولات تولیدی از آب سنگین در زمینه‌ های دارویی و درمانی و... بتوانند با بزرگترین برندهای جهانی رقابت کنند؛ در این رهگذر سهم قابل توجهی از اهداف «اقتصاد هسته‌ ای» می‌ تواند توسط فرآورده‌ های این مجموعه تحقق یابد و از این ظرفیت می‌ توان به بهترین نحو استفاده شود.
در ادامه بازدید، اسلامی با جمعی از مدیران و کارکنان این مجتمع هسته‌ ای دیدار و گفتگو کرد و در خصوص برنامه‌ های جاری و آتی تبادل نظر صورت گرفت؛ بازدید از آزمایشگاه زیست فناوری ایزوتوپی و همچنین بررسی وضعیت آزمایشگاه تولید ترکیبات دوتره از دیگر برنامه‌ های معاون رئیس جمهور در این رویداد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала