وزیر بهداشت: ایرانیان برای خروج از کشور باید واکسینه شده باشند

© Photoبهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اذعان کرد: هرکس که قصد دارد از کشور خارج شود باید حتما واکسن زده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، در بازدید از خبرگزاری صدا و سیمای این کشور، گفت: همانطور که قبلا قول داده شد تا پایان شهریور ماه ۵۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌ شود و در مهرماه ۴۰ میلیون دوز دیگر وارد می‌ کنیم، البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می‌ کنیم که همه مردم واکسن کرونا را در اسرع وقت دریافت کنند.
وزیر بهداشت ایران از ورود 40 میلیون دز واکسن کرونا در مهرماه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
وزیر بهداشت ایران از ورود 40 میلیون دز واکسن کرونا در مهرماه خبر داد
وی در ادامه افزود: در دولت جدید مجوز تولید داخلی پنج واکسن سیناژن، رازی، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.
عین‌ اللهی درباره دلایل افزایش ورود محموله‌ های جدید واکسن به کشور بیان داشت: من هیچوقت درباره گذشته صحبت نمی‌ کنم بلکه صحبت من درباره آینده است، از وقتی که نمایندگان به ما رای اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد، شبانه‌ روز برای تامین واکسن کرونا کار کردیم.
عین‌ اللهی با اشاره به صدور مجوز برای تولیدات داخلی واکسن کرونا اظهار کرد: در بحث مجوز‌های اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مسئله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید تنها "واکسن برکت" مجور تولید داخلی داشت، اما امروز ما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور، فخرا مجوز تولید داخلی دریافت کردند و همین موضوع باعث می‌ شود که کشور‌های دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.
وزیر بهداشت ایران تاکید کرد: اگر تولید داخل ما کافی بود واکسن وارد نمی‌ کردیم، اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و با احتساب دو دوز ۱۲۰ میلیون دوز و اگر بچه‌ ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دوز واکسن احتیاج داریم بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.
عین‌ اللهی ضمن اشاره به اینکه هر کس که از کشور خارج می‌شود باید حتما واکسن زده باشد، گفت: باید برای همه سفر‌ها حتی سفر‌های ترکیه افراد واکسن زده باشند، هم‌ اکنون برای ورود از کشور و ورود به کشور تست منفی نیاز است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با توجه به حجم واکسیناسیون در کشور هر کس که بخواهد از کشور خارج شود باید حتما کارت واکسن داشته باشد و در برگشت به کشور هم باید تست منفی و تست پی سی آر داشته باشد که آلودگی وارد کشور نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала