17 ساله ها در ایران با واکسنهای خاصی که وارد کشور شده اند واکسینه می شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / 17 ساله ها در ایران با واکسنهای خاصی که وارد کشور شده اند واکسینه می شوند
 17 ساله ها در ایران با واکسنهای خاصی که وارد کشور شده اند واکسینه می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: رتبه دوم میزان واکسیناسیون در هفته را در دنیا به دست آوردیم و رتبه اول مربوط به آلمان است با تزریق 6 میلیون دوز واکسن در هفته و بعد ما هستیم با تزریق 5 میلیون دوز واکسن در هفته و این هفته هم امیدوار هستیم که رکورد آلمان را هم بزنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران گفت: از هفته آینده 17 ساله هایی که می خواهند کنکور دهند با واکسنهای خاصی که آوردیم یعنی واکسنهای زیر 18 سال، واکسینه می شوند؛ یعنی جوانانی که سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان را طی می کنند. به این ترتیب همه واکسینه می شوند تا برای برگزاری کنکور مشکلی نداشته باشیم.
وزیر بهداشت ایران افزود: هرکسی که بخواهد از کشور خارج شود باید حتما واکسن تزریق کرده باشد و این موضوع مشمول تمام سفرها است چون اکنون نگاه می‌کنند ببینند کشور مقابل چه چیزی می‌خواهد و برخی کشورها با تست منفی می‌پذیرند. قدم اصلی برای کنترل این بیماری واکسیناسیون است و انشالله امیدواریم تا دهه فجر این بیماری را در کشور کنترل کنیم.
وی ادامه داد: امروز ما 38 میلیون دوز واکسن را تزریق کردیم و دیگر قرار است کارهایی که انجام دادیم را اعلام کنیم و وعده به مردم ندهیم. تا پایان تیر ماه فقط 5 میلیون دوز واکسن تزریق شده بود یعنی از مرداد و شهریور حدود 33 میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم تا آخر شهریور به بالای 50 میلیون دوز برسیم و این خبر خوب برای مردم است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала