مقام ایرانی خواستار کاهش پهنای باند اینستاگرام شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مقام ایرانی خواستار کاهش پهنای باند اینستاگرام شد
مقام ایرانی خواستار کاهش پهنای باند اینستاگرام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
سیاح طاهری: ما اعتقاد نداریم که مرزهای فضای مجازی باید بسته شوند. اینستاگرام نباید بسته شود، اما قدرتش باید کاهش یابد و میزان پهنای باندی که اشغال می‌کند کاهش یابد. علاوه بر این از کسانی که در پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، باید حمایت شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمدحسین سیاح طاهری، مدیر سواد رسانه‌ای معاونت فضای مجازی صدا وسیمای ایران گفت: اینستاگرام نباید بسته شود، اما میزان پهنای باندی که اشغال می‌کند باید کاهش یابد.
وی در چهارمین جلسه از سمینار علمی حکمرانی فضای مجازی با موضوع «ابعاد فرهنگی- اجتماعی طرح حمایت از حقوق کاربران» گفت: در کنار حمایت از پلتفرم‌ها، حمایت از تولید کنندگان محتوای مورد نظر کشور نیز حائز است. ظاهر امر این است که طرح یاد شده همه لایه‌های فضای مجازی را در بر می‌گیرد و این یکی از نقاط قوت طرح است. در حال حاضر، دست ما برای حکمرانی در این عرصه بسته است. قصد ما جلوگیری از ول بودن فضای مجازی است و بی شک حاکمیت ملی حداقلی در این فضا، امری ضروری محسوب می‌شود.
سیاح طاهری در مورد مسائل مربوط به فیلترینگ، گفت: وقتی نشود حاکمیت را اعمال کرد، چاره‌ای جز فیلترینگ باقی نمی‌ماند. اگر بتوانیم پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی را پایبند به قانون کنیم، دیگر نیازی به فیلترینگ نیست و صرفاً محتوای نامناسب حذف می‌شود و کاربر متخلف مسئولیتش را می‌پذیرد.
مدیر سواد رسانه‌ای معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیمای ایران با اشاره به مسئله اینستاگرام، افزود: کسب و کارها در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های خارجی، هیچ مسئولیتی را به عهده نمی‌گیرند و رقابتی ناسالم در این بستر وجود دارد. علاوه بر این در اینستاگرام، تبلیغ مصرف گرایی و پیج‌های لاکچری موجب سرخوردگی و افسردگی کاربران شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала