روادید بین ایران و عراق لغو شد

© Photo / Farsروادید بین ایران و عراق لغو شد
روادید بین ایران و عراق لغو شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران: امیدوارم روز به روز روابط بین ایران و عراق افزایش یابد و علیرغم خواست دشمنان دو کشور، همواره شاهد روابط خوبی با یکدیگر باشیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر عراق از لغو روادید بین ایران و عراق خبر داد.
رئیس جمهور ایران گفت: خبر نخست وزیر عراق برای لغو روادید بین دو کشور خبر خوبی بود و اراده عراق و ایران برای توسعه کریدور ریلی و ارتباط شلمچه با بصره با پیگیری ایشان و وزرای مربوطه در ایران و عراق قرار است انجام شود.
وی افزود: ارتباط ایران با عراق فقط همسایگی نیست بلکه ارتباط در باورها، ارتباط قلب‌ها و ارتباط عمیق دو کشور،‌ ملت و دولت باهم است و علیرغم خواست دشمنان این مناسبات می تواند توسعه پیدا کند.
رئیسی با بیان اینکه مسئله مالی و پولی بین دو کشور از مسائلی است که در مورد‌ آن صحبت شد و قرار است با پیگیری هایی که انجام می شود این کار هم دنبال شود،‌ گفت: در آستانه اربعین هستیم و وضعیت کرونایی برای دو کشور و جهان هست و حفظ و صیانت از زائران مسئله مهمی است که محدودیتی برای عراق ایجاد کرده است، ولی آقای نخست وزیر برای اینکه عاشقان ابا عبدالله حسین بتوانند از این زمینه برای زیارت مضجع نورانی امام حسین استفاده کنند، این وعده که تعداد به میزانی که امکان دارد افزایش یابد از خبرهای خوبی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала