توضیح دادستانی تهران درباره وضعیت دو نفر از محکومان اقتصادی

© Photo / IRNAحسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین ایران
حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
دادستانی تهران درباره وضعیت حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین و هادی رضوی دو نفر از محکومان اقتصادی در ایران توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرارو، حسب اطلاع دریافتی از دادستانی تهران نسبت به وضعیت دو تن از محکومین اقتصادی، هادی رضوی قبل از انتشار خبر مرخصی‌اش در زندان به سر می‌برد حسین  فریدون نیز در مرخصی درمانی است و با توجه به تجویز پزشکی قانونی وی تحت درمان و مداوا قرار دارد. بر اساس این گزارش هادی رضوی در مدتی که پیشتر در مرخصی به سر می‌برد بخش قابل توجهی از رد مال را انجام داده است.
بازدید ۳ ساعته رئیس قوه قضائیه ایران از یکی از زندان های ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
بازدید ۳ ساعته رئیس قوه قضائیه ایران از یکی از زندان های ایران
قوه قضاییه ایران در پی انتشار اخباری در فضای مجازی در مورد مرخصی دو تن از محکومین اقتصادی، مرکز رسانه قوه قضاییه از دادستانی تهران کسب اطلاع کرد و در نهایت مشخص شد شایعه خارج از زندان بودن وی صحت ندارد. مرخصی قبلی وی نیز به دلیل قانونی لزوم رد مال بوده است.
حسین فریدون (زاده ۱۳۳۶ در سرخه) برادر حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین ایران است. او دستیار ویژه سابق رئیس‌جمهور ایران،مشاور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و از اعضاء سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بود. او در اوایل انقلاب ۱۳۵۷ ایران فرماندار نیشابور و کرج و پس از آن سفیر ایران در مالزی بوده‌است. او همچنین سفیر فرهنگی ایران در سازمان ملل بوده‌است. او در اغلب جلسات هیئت دولت یازدهم شرکت کرده و در اغلب موارد در کنار حسن روحانی دیده می‌شد.
دادگاه در سال ۱۳۹۸ او را به پنج سال زندان محکوم کرد و پرونده وی در خصوص تخلف در تحصیل دوره دکتری در دانشگاه شهید بهشتی اردیبهشت ماه ۹۹ از مجلس به قوه قضائیه فرستاده شده بود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала