پیش بینی افت قیمت تا 80 درصدی خودروهای خارجی در ایران

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی افت قیمت تا 80 درصدی خودروهای خارجی در ایران
پیش بینی افت قیمت تا 80 درصدی خودروهای خارجی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ایران افت شدید قیمت خودرو در پی واردات را پیش بینی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ایران گفت: با واردات خودرو، شاهد افت قابل توجه قیمت خودرو‌های خارجی در بازار خواهیم بود.
خودرو ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
چرا قیمت خودرو در بازار ایران افزایش یافت؟
وی خاطرنشان کرد: آنچه در کمیسیون صنایع و معدان مجلس درباره واردات خودرو به تصویب رسیده بسیار مطلوب است و نتیجه آن افت ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت در بازار خودروهای خارجی است.
دادفر تاکید کرد: طرحی که به تصویب رسیده بسیار مطلوب بوده و شرایط خوبی دارد، زیرا شرایط را برای اشخاص حقیقی و حقوقی در ازای صادرات خودرو یا اقلام مرتبط با خودرو و قطعات خودرویی به رسمیت شناخته و برای همه با ارز منشا خارجی فراهم خواهد کرد.
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو همچنین اشاره کرد: این موضوع به نفع مصرف کننده است و البته قانون گذار باید خود را جای مصرف کننده قرار دهد نه تولید کننده، و این درحالی است که در کشور ما تولید کننده، ناظر و دولت یکی هستند و هم اکنون دولت مالک شرکت‌های خودروسازی است.
وی خاطرنشان کرد: واردات خودرو علاوه بر کاهش شدید قیمت در بازار خودروهای خارجی، به راه افتان نهضت مدیریت هزینه در خودروسازهای داخلی و متعادل شدن قیمت خودروهای تولیدی آنها را در پی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала