ادامه شناسایی مراکز غیرمجاز رمز ارز در ایران

© Photo / IRNAمرکز استخراج رمز ارز
مرکز استخراج رمز ارز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
مجموع مراکز کشف‌شده غیر مجاز استخراج رمزارز به ۵ هزار و ۳۸۰ مرکز رسیده که این مراکز معادل یک شهر با ۸۰۰ هزار خانوار (حدود دو میلیون نفر جمعیت) برق مصرف می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، صنعت ماینینگ (استخراج ارزهای مجازی) و مصرف برق آنها به عنوان یکی از متهمان اصلی کمبود برق در کشور معرفی شده است.
 بانک مرکزی ایران رمز ارز ملی می سازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
بانک مرکزی ایران رمز ارز ملی می سازد
ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است، رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.
با توجه به مصرف برق بالای این مراکز، برخورد با آنها در ماه های اخیر در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، امروز (چهارشنبه) گزارش داد: ۱۵ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با ۱۴۳ دستگاه ماینر در کشور کشف شد و مجموع مراکز کشف شده را به ۵هزار و ۳۸۰ مرکز رساند.
ظرفیت مصرف این ۱۵ مرکز، ۳۱۴ کیلووات است که به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه ۸۵۸ واحد مسکونی برآورد می‌شود.
تاکنون ۵هزار و ۳۸۰ مرکز با تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۵۸ دستگاه به ظرفیت ۶۱۲ هزار و ۴۵۹ کیلووات در کشورکشف و جمع آوری شده است.
«مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ۲۸ تیرماه امسال گفته بود : تاکنون میزان پرونده‌های رسیدگی شده برای پرداخت پاداش معرفی استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز به یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسیده که از این رقم یک میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: نزدیک به یکسال است که برخورد جدی با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق در شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران آغاز شده است.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: از زمانی که اطلاع رسانی شد، افراد یا مراکزی که از برق دارای یارانه به شکل غیر مجاز یا از برق غیر تعرفه رمزارز استفاده کنند، خلاف است و با سواستفاده کنندگان برخورد جدی می شود. همکاری مردم از آن زمان با صنعت برق برای معرفی این نوع فعالیت های غیرقانونی بیشتر شد.
رجبی مشهدی گفت: مردم این نوع فعالیت ها را در سامانه سمات که از سوی توانیر برای معرفی استفاده غیرمجاز از برق راه اندازی شد، گزارش کردند.
وی ادامه داد: توانیر با هدف تشویق بیشتر مردم، پاداشی برای معرفی استفاده غیرمجاز از برق در دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در نظر گرفت و براین اساس معرفی کننده تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهد کرد.
سخنگوی صنعت برق افزود: معرفی کنندگان در سایر مکان ها هم تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت می کنند.
رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: بر این اساس تاکنون یک میلیارد تومان پرداخت شده،  اما میزان پرونده های رسیدگی شده ۱.۸ میلیارد تومان است.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала