آمریکا مانع ادامه مذاکرات بین الافغانی در ایران شد

© Sputnik / SHIVA ABSHENASآمریکا مانع ادامه مذاکرات بین الافغانی در ایران شد
آمریکا مانع ادامه مذاکرات بین الافغانی در ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
اشتراک
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایران بیان داشت: آمریکایی‌ ها بر افغان‌ ها فشار آوردند و مانع از ابتکار عمل ایران و ادامه مذاکرات بین الافغانی شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایران، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تحولات افغانستان و خروج آمریکا بعد از ۲۰ سال از این کشور، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت جلسه‌ ای غیر علنی با حضور فرمانده نیروی سپاه قدس برگزار کند.
موسوی: جمهوری اسلامی با طالبان در ارتباط است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
موسوی: جمهوری اسلامی با طالبان در ارتباط است
موسوی یادآور شد: آمریکایی‌ ها دچار شکست‌ های پی در پی در افغانستان شدند و علاوه بر این از مدت‌ ها قبل طالبان اقداماتی را برای تصرف افغانستان آغاز کرده بود. البته ایران پیش از آغاز این تحولات، مذاکرات بین الافغانی را برگزار کرد و خود آنان هم از ابتکار عمل ایران استقبال کردند و اگر این جلسات ادامه پیدا می‌ کرد شاهد بسیاری از مشکلات موجود در افغانستان نبودیم.
وی گفت: آمریکایی‌ ها بر افغان‌ ها فشار آوردند و مانع از ابتکار عمل ایران و ادامه مذاکرات بین الافغانی شدند. در حال حاضر ثبات و امنیت افغانستان و منافع ملت ایران و مرزهای کشورمان مورد توجه ماست و تاکنون هم هیچ تعرضی در مرزهای ما اتفاق نیفتاده است.
نماینده مردم تهران در مجلس ایران تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دغدغه‌ های خود را در این جلسه مطرح کردند و فرمانده نیروی قدس سپاه گفت نسبت به این دغدغه‌ ها اشراف داریم و پیگیر بودیم و مجدداً این مسائل را دنبال می‌ کنیم.
وی تاکید کرد: در این بین نباید نقش مخرب آمریکا در مساله افغانستان نادیده گرفته شود چرا که آمریکایی‌ ها به اسم مبارزه با تروریسم بیست سال افغانستان را اشغال کردند اما فرار مفتضحانه و غیر مسئولانه‌ ای داشتند و در حالی که زیرساخت‌ های سیاسی و اقتصادی افغانستان را بر هم ریختند از این کشور خارج شدند.
موسوی تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی ایران نظر و رای مردم افغانستان حائز اهمیت است و هر چه آنان بپذیرند، مورد دفاع ایران خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала