موسوی: جمهوری اسلامی با طالبان در ارتباط است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / موسوی: جمهوری اسلامی با طالبان در ارتباط است
موسوی: جمهوری اسلامی با طالبان در ارتباط است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
اشتراک
سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل بر تحولات افغانستان دارد و در جهت تامین منافع مردم افغانستان و ایران تلاش می‌ کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید نظام‌ الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران، در یک نشست خبری درباره مذاکرات نشست غیر علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به تحولاتی که در افغانستان می‌ گذرد و مسائلی که رخ داد به خصوص خروج آمریکایی‌ ها بعد از ۲۰ سال از این کشور هیات رئیسه مجلس جهت بررسی مسائل این حوزه به دلیل تاثیر تحولات این حوزه و روابط با ایران با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه سردار قاآنی یک جلسه غیر علنی برگزار کرد.
جلسه غیرعلنی مجلس با حضور سردار قاآنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
جلسه غیرعلنی مجلس با حضور سردار قاآنی
وی ادامه داد: در این نشست مباحث مختلفی مطرح شد. سردار قاآنی نیز مطالب دقیق و مستندی را بیان کردند و تحلیل خوبی را هم ارائه دادند. تعدادی از نمایندگان نیز دیدگاه‌ ها و دغدغه‌ های خود را نیز مطرح کردند. جلسه خوب بود و آنچه که برآیند این جلسه بود را برای شما بیان می‌ کنم.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران در این خصوص تصریح کرد: در فحوای کلام سردار قاآنی به این مهم پرداخته شد که در درجه اول همان طور که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند ما تحولات افغانستان را با دقت دنبال می‌ کنیم و آنچه برای ما از جهات مختلف مهم است مردم افغانستان و امنیت آنها و همچنین این رابطه تنگاتنگ دیرینه فرهنگی و دینی میان مردم ما و مردم افغانستان است و ما نمی‌ توانیم نسبت به تحولات کنونی بی‌ تفاوت باشیم و اتفاقات را رصد می‌ کنیم، چرا که برای ما مهم است در همسایه شرقی ما چه می‌ گذرد.
موسوی ادامه داد: در آنچه که امروز در کشور همسایه ما افغانستان می‌ گذرد در درجه اول مردم افغانستان و دیدگاه و نظر آنها برای فردای کشور و آینده آنها برای ما مهم است.
این مقام رسمی عنوان کرد: براساس فتوای سخنان سردار قاآنی و همچنین براساس گزارش‌ هایی که از سایر دستگاه‌ های مرتبط با سیاست خارجی ارائه شده، مشخص است که جمهوری اسلامی ایران کاملا بر مسائل افغانستان اشراف کامل دارد. با توجه به روابط فی‌ ما بینی که میان این دو کشور وجود دارد توجه لازم را به اتفاقات داریم اینگونه نیست که دستگاه‌ های سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی ما نسبت به تحولات کنونی غافلگیر شده باشد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تحولات و مسائل امروز افغانستان سابقه بیش از ۲۰ سال دارد. زمانی این کشور به واسطه اشغال آمریکایی‌ ها به سمت و سویی پیش رفت و آنچه امروز شاهد هستیم موضوعی است که از پنج یا شش سال پیش آغاز شده است. این مدت این حوزه در کش و قوس‌ های سیاسی و نظامی بوده تا اینکه به این نقطه رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала