حدود ۷۰ درصد گاز مصرفی ایران از پارس جنوبی تامین می‌شود

© Fotolia / Pakhnyushchyyگاز طبیعی
گاز طبیعی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
کارشناس: می توانیم روزانه حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی کشور را تامین کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از « ایسنا»، هادی هاشم‌زاده، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت که این مجتمع می تواند در زمستان، روزانه حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی کشور را تامین کند.
وی در روز 2 سپتامبر (پنجشنبه) در توضیح گفت:« این مجتمع، بهره‌بردار ۱۲ پالایشگاه میدان مشترک پارس جنوبی است که از این تعداد، تعمیرات اساسی ۸ پالایشگاه به پایان رسیده است. تعمیرات اساسی ۴ پالایشگاه‌های باقی‌مانده نیز تا اواخر آبان‌ماه به پایان می‌رسد. آمادگی داریم در زمستان، روزانه حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی کشور تامین کنیم.
برخورد یک فروند شناور با سکوی گاز پارس جنوبی + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
برخورد یک فروند شناور با سکوی گاز پارس جنوبی + عکس
نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی، ضروری است. از مجموع ۳۹ سکوی پارس جنوبی، ۳۷ سکو و از مجموع ۴۰۰ حلقه چاه این میدان، ۳۳۶ حلقه چاه در مدار تولید قرار دارند».
محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: «از ۴۰۰ حلقه چاه میدان گازی پارس جنوبی، هم‌اکنون ۳۳۶ حلقه چاه تولیدی است و بقیه چاه‌ها با آمدن لوله‌های CRA تکمیل خواهند شد.
از ۳۹ سکوی پارس جنوبی نیز ۳۷ سکو در مدار تولید قرار دارد و ۲ سکوی فاز ۱۱ باقی مانده است که امیدواریم ظرف ۲ سال آینده تکمیل شود.
میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در میدان پارس جنوبی حدود ۸۰ میلیارد دلار طی ۲۰ سال بوده است. ۱۳ پالایشگاه در پارس جنوبی قرار دارد که ۸ پالایشگاه در سایت یک تحویل شده و از ۵ پالایشگاه سایت ۲ نیز ۴ پالایشگاه تحویل بهره‌بردار شده است و تنها پالایشگاه فاز ۱۴ باقی‌مانده است.
در مجموع حدود ۷۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود و این میدان گازی با تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نقش بسزایی در تولید بنزین کشور دارد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала