رئیس جمهور ایران وارد چابهار شد

CC BY 4.0 / IRNA / رئیس جمهور ایران وارد چابهار شد
رئیس جمهور ایران وارد چابهار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
رئیس جمهورایران در دومین سفر استانی خود از طریق فرودگاه کُنارک وارد شهرستان چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه (یازدهم شهریورماه) دومین سفر استانی خود را به حوزه سواحل مکُران در چابهار اختصاص داد و از طریق فرودگاه کنارک با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان وارد این شهرستان راهبردی شد.
سفر رئیس جمهور ایران به استان خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
سفر رئیس جمهور ایران به استان خوزستان
حدود نیمی از جمعیت چابهار به صورت حاشیه‌نشینی زندگی می‌کنند و از امکانات ضروری زندگی همچون آب و برق و راه دسترسی برخوردار نیستند پس حضور رئیس جمهوری در بین مردم مناطق "چهارده‌گانه" حاشیه‌نشین این شهر و بررسی روند پیشرفت طرح‌های هزار واحدی ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی هم به صورت سرزده دور از انتظار نیست.
تامین شبکه آب آشامیدنی لوله‌کشی، ساخت جاده و تکمیل بزرگراه‌ها و همچنین تکمیل راه آهن و ساخت فرودگاه بین‌المللی ازجمله نیازهای این منطقه است.
منطقه آزاد چابهار به دلیل موقعیت راهبردی که دارد و از طریق بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی به دریای عمان و اقیانوس هند متصل است نقش پررنگی در مباحث اقتصادی دارد و اکنون که زمینه پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما در این منطقه فراهم شده، اهمیت زیادی پیدا کرده است و شاهد بودیم که طی ۲۴ ساعت گذشته چهار کشتی حامل انواع کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی پهلو گرفتند.
 چابهار علاوه بر مرز دریایی، با پاکستان هم مرز خاکی دارد. درواقع فقط مرز ریمدان که ۱۲۰ کیلومتر با چابهار فاصله دارد بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و هند است لذا توجه به زیرساخت‌های این منطقه برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی از الزامات مهم کشور به شمار می‌رود.
از آنجا که سفر آیت‌الله رئیسی به چابهار به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی انجام شده است، برخی از مسوولان پیش‌بینی کرده‌اند که وی برای بررسی موانع پیش روی پیشرفت این خطه محروم اما پرظرفیت کشور و همچنین واکاوی فرصت‌ها و چالش‌ها به حوزه سواحل مکران سفر کرده است. 
چابهار امروز با دارا بودن سه بخشِ «مرکزی، پُلان و پیرسهراب» ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.
نخستین سفر رییس جمهوری ایران، هفته گذشته به استان خوزستان بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала