وزیر نفت ایران : قول می‌دهیم اتفاقات خوبی در فروش نفت رقم بخورد

© Photo / IRNAجواد اوجی، وزیر نفت ایران
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
جواد اوجی، وزیر نفت ایران، تهاتر با کالا و سرمایه‌گذاری را از راه‌های فروش نفت خام ایران در شرایط تحریم اعلام کرد و گفت: قول می‌دهیم در ماه‌های آینده اتفاق‌های خوبی در حوزه فروش نفت رقم بخورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، جواد اوجی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره برنامه دولت سیزدهم برای فروش نفت خام و دور زدن تحریم‌ها، اظهار کرد: با ظرفیتی که در وزارت نفت و مجموعه شرکت‌های تابعه، نیروهای توانمند و متخصص وجود دارد همچنین با اراده بر فروش نفت و استفاده از توان همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌های خارج از مجموعه وزارت نفت، با مجوزهای خوب و اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی به وزیر نفت داده است همچنین حمایت‌های دولت، بی‌شک با برنامه‌ریزی و اراده محکم، قول می‌دهیم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده اتفاق‌های خوبی در حوزه فروش نفت رقم بخورد.
برنامه افزایش ۱ میلیون بشکه در روز تولید نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
برنامه افزایش ۱ میلیون بشکه در روز تولید نفت ایران
وزیر نفت افزود: گرچه پس از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران فروش نفت‌مان کاهش جدی داشته است اما این توان و ظرفیت در وزارت نفت وجود دارد و یکی از راه‌ها هم تهاتر با کالا و سرمایه‌گذاری نه تنها در حوزه نفت، بلکه در دیگر بخش‌ها و صنایع هم هست که از آنها بهره می‌بریم.
پیشتر وزارت نفت ایران با اشاره به ۶۷ میلیارد بشکه ذخایر نفتی در میادین نفتی غرب رودخانه کارون اعلام‌ کرده بود هر یک درصد بهبود ذخایر نفتی این منطقه ۶۷۰ میلیون بشکه به ذخایر نفت قابل استخراج ایران اضافه می‌کند که حتی با نفت بشکه ای ۵۰ دلار ۳۳ میلیارد دلار درآمد برای کشور خواهد داشت. این توسعه تولید شامل میادین نفتی می‌شود که نسبت به میادین بزرگ آزادگان، یاران و یادآوران کمتر شناخته شده اند ولی روی هم رفته می‌توانند یک میلیون بشکه در روز در کوتاه مدت به تولید ایران اضافه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала