چرا واکسن «برکت»، باعث تسهیل واردات واکسن کرونا می‌شود؟

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن کوو ایران برکت
واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
سازمان غذا و داروی ایران: برخی از واکسن سازها نگران هستند که در صورت افزایش تولید واکسن ایرانی، ممکن است دیگر در بازار ایران جایگاهی نداشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و بر این موضوع تأکید کرد که تولید واکسن برکت در زمینه تسهیل واردات واکسن کرونا موثر بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: «درحال حاضر برخی از واکسن سازها نگران هستند که در صورت  افزایش تولید واکسن ایرانی، ممکن است دیگر در بازار ایران جایگاهی نداشته باشند. اگر واکسن برکت به تولید انبوه نمی رسید کشورهای خارجی به راحتی واکسنی در اختیار ما قرار نمی دادند.

کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
ادامه ناترازی تولید و مصرف برق در ایران

مردم باید بدانند تحریم نبودن دارو یک دروغ خنده دار است. سابقه این کشورها نشان می دهد هرجا احساس کنند که کشور ایران دچار کمبود دارویی است تلاش می کنند مانع از صادرات یا ورود دارو به کشور شوند، این موضوع در زمینه بیماران خاص و سرطانی مشهودتر بوده است.

ما شاهد افزایش ناگهانی مصرف رمدسیویر در کشور هستیم. کشورهای خارجی در ابتدای شیوع کرونا این دارو را به ما نمی فروختند اما امروز 8 تولیدکننده ایرانی آن را تولید می کنند. حالا که این دارو در کشور تولید می شود مدعیان حقوق بشر اعلام می کنند که آمادگی دارند به ایران رمدسیویر صادر کنند. در مرداد 3 میلیون و 470 هزار دز رمدسیویر در کشور مصرف شد درحالی که در گذشته ماهی 170 هزار دز مصرف می شد اما توانایی خوب کشور در زمینه تولید دارو توانست نیاز کشور را برطرف کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала