شروع طرح ملی لوازم خانگی در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فروشگاه لوازم خانگی در ایران
فروشگاه لوازم خانگی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
طرح «سند راهبردی صنعت لوازم خانگی» در وزارت صمت بررسی می شود و تمرکز آن بر جایگزینی سریع تولید داخل با خارج و تامین نیازهای داخلی با تولید محصولات است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بعد از خودروی ملی، حالا نوبت لوازم خانگی ملی است.

طرح «سند راهبردی صنعت لوازم خانگی» در وزارت صمت در حال بررسی است که تمرکز آن بر جایگزینی سریع تولید داخل با خارج و تامین نیاز کشور با تولید انواع محصولات داخلی است.

در صورت تصویب این طرح، احتمالا واردات لوازم خانگی به ایران ممنوع می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید معنای این سند راهبردی ملی شدن لوازم خانگی و ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی به کشور است.

اواخر مرداد سال جاری هم معاون امور صنایع وزارت صمت هم درباره این برنامه توضیحاتی داده بود. اما مهم‌ترین عباراتی که وی به آن اشاره کرده بود «مدیریت واردات و صادرات»، «جایگزینی سریع تولید داخل با خارج» و «تامین نیاز کشور با تولید انواع محصولات داخلی» بود.

یکی دیگر از اهداف این برنامه صادرات لوازم خانگی ایرانی به کشورهای همجور است. اما ایده موفقی نیست چون قیمت لوازم خانگی ایران در بازارهای همسایه گرانتر از اجناس خارجی مشابه است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین درباره اجرای طرح فروش اقساطی لوازم خانگی بیان کرد: در شرایط فعلی کارخانه‌ها هم اجناس را شرایطی به فعالان بازار نمی‌فروشند از این‌رو فعالان بازار هم نمی‌توانند کالا را با اقساط چند ماهه به مردم تحویل دهند.

اسلامیان با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: در حال حاضر مهمترین مساله در بازار لوازم خانگی تحریک تقاضا است. فعلا تقاضایی برای خرید لوازم خانگی وجود ندارد و بازار راکد است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала