آیا دانشجویان ایرانی به روسیه بازخواهند گشت؟ + فیلم

© Sputnikکاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه
کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
سفیر ایران در روسیه: ما پیگیری کننده موضوع بازگشت دانشجویان هستیم، هیچکس ما را محکوم نکند.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در پیام ویدئویی در اینستاگرام اظهار داشت که برخی از دانشجویان خانواده‌هایشان موافقند مرز باز بشود و بخشی هم نگران سلامتی بچه های خود هستند.

وی در ادامه گفت:«ما پیگیری کننده موضوع بازگشت دانشجویان هستیم، هیچکس ما را محکوم نکند؛ چه آنهائی که می خواهند مرزها باز بشود و چه آنهائی که نمی خواهند مرزها باز بشود.

بر طبق آخرین خبری که ما داریم، وزارت علوم روسیه از ستاد کرونا  تقاضا کرده است که تحت ضوابطی همه دانشجویان بتوانند برای تحصیل به روسیه بازگردند.

ستاد کرونای روسیه در همین هفته به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. ما امیدوار هستیم که آنچه خیر و صلاح است انجام بشود».

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от کاظم جلالی (@dr_kazem_jalali)

گفتنی است که طبق اعلام وزارت آموزش و علوم روسیه، حدود ۳۰۰ هزار دانشجو از خارج از کشور در روسیه تحصیل می کنند. در عین حال، اکثر خارجی ها در دانشگاه دوستی مسکو، دانشگاه فازال کازان (منطقه ولگا)، دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ (SPbPU) ثبت نام کرده اند.

سفیر ایران در روسیه پیشتر گفته بود که در ادامه رایزنی ها برای باز شدن مرزهای روسیه به روی تجار و دانشجویان ایرانی در ملاقاتی که با ایگور مارگولوف معاون وزیر خارجه و عضو ستاد کرونای روسیه داشتم وی دلایل مسدود ماندن مرزهای کشورش به خاطر شرایط حساس همه گیری را مطرح کرد ولی در نهایت و با طرح ضرورت بازگشایی مرزها برای دانشجویان و تجار ایرانی وی وعده داد که موضوع را در ستاد ایران مطرح کند.

در راستای این پیگیری ها امروز خوشبختانه خبری به دست ما رسید که ستاد کرونای روسیه تصویب کرد که موضوع ایران این هفته و یا هفته آینده به صورت ویژه مجددا مطرح شود و در مورد باز شدن مرز روسیه به روی تجار و دانشجویان کشور تصمیم گیری شود.

برای باز شدن مرز بین ایران و روسیه برخی خانواده ها هم نگران می شوند که چرا در این شرایط سخت کرونایی باید در این مورد تلاش شود اما این موضوع اجباری نیست و در صورت باز شدن مرزها افرادی که مایل هستند می توانند به صورت مجازی و از راه دور تحصیل خود را پیگیری کنند.

بر اساس آمارها حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی که عمدتا در رشته های پزشکی در روسیه تحصیل می کنند به خاطر شیوع کرونا به کشور بازگشتند که به خاطر بسته بودن مرزهای روسیه هنوز نتوانسته اند به محل تحصیل خود برگردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала