ادامه ناترازی تولید و مصرف برق در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / کنتور برق
کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
برای جلوگیری از خاموشی‌ها باید در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، ناترازی تولید و مصرف برق به گفته مسوولان صنعت برق همچنان ادامه داشته و در برخی مواقع برای جبران کسری تولید، چاره‌ای به غیر از اعمال خاموشی‌ها باقی نمی‌ماند.

چندی پیش، همایون حائری معاون وزیر نیرو، میزان ناترازی تولید و مصرف برق را بیش از ۱۴ هزار مگاوات عنوان کرد.

جهانپور آخرین آمار مصرف واکسن های کرونا در ایران را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
جهانپور آخرین آمار مصرف واکسن های کرونا در ایران را اعلام کرد

آمار منتشره شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که مصرف برق روز گذشته به ۵۸ هزار و ۴۴۲ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۱هزار و ۳۴۹ مگاوات بود، از رشد بیش از هفت هزار مگاوات برخوردار شده است. این درحالی است که به گفته مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، توان تولید برق در کشور حدود ۵۲ هزار مگاوات است که نشان می دهد گرچه ناترازی کمتر شده اما همچنان تداوم دارد.

اما راهکار اصلی پیشگیری از خاموشی رعایت مصرف صحیح و جلوگیری از بد مصرفی است. علاوه بر این استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت های اوج مصرف، استفاده از وسایل برقی با راندمان مصرف کم، استفاده بیشتر از نور خورشید و خارج کردن دوشاخ وسایل برقی بی استفاده از برق راهکارهای دیگری برای کاهش مصرف برق است.

اعمال روش های مدیریت مصرف علاوه بر آنکه کمک مهمی در پایداری شبکه برق است، نقش مهمی در کاهش سبد هزینه خانوار دارد زیرا هرچه مصرف کم تر باشد، هزینه متعلقه هم کمتر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала