ابراز تاسف امیرعبداللهیان از عدم حضور سوریه در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز تاسف امیرعبداللهیان از عدم حضور سوریه در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق
ابراز تاسف امیرعبداللهیان از عدم حضور سوریه در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد نسبت به عدم حضور سوریه در میان کشورهای حامی عراق، ابراز تاسف نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد اظهار داشت: این نشست با حضور کشورهای منطقه، موید تلاش‌های جمهوری عراق در ایجاد زمینه‌های همکاری و تعامل بین کشورهای منطقه بوده و امیدوارم در سایه این نشست‌ها بتوانیم به منطقه‌ای آباد، توسعه یافته و آزاد برسیم.

وزیر خارجه ایران: حمایت از عراق از سیاست‌های همیشگی تهران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
وزیر خارجه ایران: حمایت از عراق از سیاست‌های همیشگی تهران است

امیرعبداللهیان خاطر نشان شد: در اینجا مایلم بر نقش و حمایت کشورهای منطقه از ثبات و امنیت عراق تاکید کرده و بر تحقق امنیت با مشارکت جمیع همسایگان عراق از جمله کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه یاد کنم و از اینکه جای سوریه در میان کشورهای حامی عراق خالی است ابراز تاسف کنم.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: سرنوشت دولت و ملت‌های این منطقه بنا به علقه‌های مشترک دینی، فرهنگی، سنتی، تاریخی و جغرافیایی به یکدیگر پیوند خورده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تحقق صلح از طریق گفت‌و‌گو و مذاکره درون منطقه‌ای تاکید داشته و امیدوار است کشورهای منطقه‌ای به این باور مشترک دست یابند که امنیت جز از طریق اعتماد متقابل کشورهای منطقه به یکدیگر، تکیه بر توانمندی‌های ملی، تقویت ارتباطات و حسن همجواری بین کشورهای منطقه و عدم مداخله کشورهای بیگانه محقق نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала