تهران: حق ایران برای هرگونه اقدام لازم در برابر اقدامات خرابکارانه اسرائیل محفوظ است

CC BY 4.0 / IRNA / تهران: حق ایران برای هرگونه اقدام لازم در برابر اقدامات خرابکارانه اسرائیل محفوظ است
تهران: حق ایران برای هرگونه اقدام لازم در برابر اقدامات خرابکارانه اسرائیل محفوظ است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
ایران در نامه ای به سازمان ملل به طور رسمی نسبت به تهدیدات اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای خود اعتراض کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نسبت به تهدیدات رژیم اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران اعتراض کرد.

متن نامه به این شرح است: من این نامه را پیرو نامه مورخ 23 فروردین 1400 جمهوری اسلامی ایران برای شما می‌نویسم که در آن شما را از اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در تأسیسات غنی‌سازی نطنز در 22 فروردین 1400 مطلع کرده بودم. آن اقدام فعالیت این تأسیسات حساس هسته‌ای را که تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت گسترده آن است، مختل کرده بود.

تأسیسات هسته ای نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
دولت آمریکا از خرابکاری در تأسیسات نطنز توسط اسرائیل مطلع بود

نخست وزیر رژیم اسرائیل در مصاحبه اخیر خود، هر چند به طور ضمنی، به حملات پنهان آن به برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اعتراف و با گستاخی اعلام کرده است، این رژیم به چنین حملاتی ادامه خواهد داد. در پی آن، تهدیدهای بی‌شرمانه دیگری از سوی وزیر دفاع رژیم اسرائیل برای حمله به ایران صورت گرفت و همچنین رئیس ستاد کل این رژیم نیز از برنامه اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت.

در بخشی از نامه نامبرده با اشاره به خطرات بالای چنین تهدیداتی اشاره شده و آمده است: هدف قرار دادن یک مرکز هسته‌ای بسیار حساس حفاظت شده با خطر بالای انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو توسط رژیم اسرائیل یک اقدام جنایتکارانه تروریسم هسته‌ای محسوب می‌شود و مصداق روشن دیگری از تداوم نقض حقوق بین‌الملل توسط این رژیم می‌باشد.

همچنین در این نامه تاکید شده: تنها در کمتر از دو سال، رژیم اسرائیل با نقض ماهوی اصول اساسی حقوق بین الملل، اقدامات ماجراجویانه آشکار و پنهان بی شماری انجام داده است که از جمله شامل اقدامات تروریستی علیه دانشمندان و مراکز هسته ای ایران، حملات علیه کشتی‌های تجاری در منطقه و همچنین حملات پهپادی و هوایی علیه برخی کشورهای منطقه می‌باشد.

در عین حال، جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اراده قاطع خود در استیفای حقوق مسلم خویش در استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز در تمام جنبه های آن، نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه احتمالی یا اقدام ماجراجویانه رژیم اسرائیل هشدار می دهد. همانگونه که در نامه های قبلی ما به شورای امنیت نیز آمده است، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود بر اساس حقوق بین الملل برای انجام تمام اقدامات لازم جهت حفاظت و دفاع از شهروندان، منافع، تأسیسات و حاکمیت خود در برابر هر گونه اقدامات تروریستی یا اخلالگرانه را محفوظ  می‌دارد.

انتهای پیام

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала