بایدن: اگر رویکرد دیپلماتیک با ایران کار نکند، آمریکا اقدامات متفاوتی اتخاذ خواهد کرد

© REUTERS / DENIS BALIBOUSEبایدن: اگر رویکرد دیپلماتیک با ایران کار نکند، آمریکا اقدامات متفاوتی اتخاذ خواهد کرد
بایدن: اگر رویکرد دیپلماتیک با ایران کار نکند، آمریکا اقدامات متفاوتی اتخاذ خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا: اگر دیپلماسی شکست بخورد، ما آماده هستیم که به گزینه های دیگر روی آوریم.

به گزارش اسپوتنیک، اگر رویکردهای دیپلماتیک برای بازگشت ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای آن موثر واقع نشود ، ایالات متحده می تواند اقدامات دیگری انجام دهد. این را روز جمعه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات کاخ سفید با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد. پخش این گفتگوها از کاخ سفید توسط کانال های خبری آمریکای انجام شد.

درخواست اسرائیل  برای تشکیل راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
درخواست اسرائیل برای تشکیل راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

رهبر آمریکا گفت: "ما در مورد تهدید ایران و تعهد خود برای اطمینان از اینکه ایران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند ، بحث خواهیم کرد." وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر واشنگتن رویکرد دیپلماتیک به مسئله ایران را ترجیح می دهد. بایدن افزود: اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، ما آماده هستیم که به گزینه های دیگر روی آوریم.

بنت به نوبه خود موافقت کرد که اگر دیپلماسی در قبال تهران کار نکند ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد. نخست وزیر بر لزوم توقف استفاده از سانتریفیوژهای ایران برای غنی سازی اورانیوم تاکید کرد. بنت همچنین از تدوین استراتژی جدیدی برای ایران خبر داد که قصد دارد با بایدن در مورد آن صحبت کند. "ما یک استراتژی جامع ایجاد کرده ایم که در مورد آن صحبت خواهیم کرد. [دو] هدف دارد. اول جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه <...> است. دوم این است که ایران را برای همیشه از احتمال توسعه سلاح های هسته ای باز دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала