نماینده مجلس: کارشکنی‌ها سبب عدم توفیق واکسن موسسه رازی شد

CC BY 4.0 / IRNA / نماینده مجلس: کارشکنی‌ها سبب عدم توفیق واکسن موسسه رازی شد
نماینده مجلس: کارشکنی‌ها سبب عدم توفیق واکسن موسسه رازی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس شورای اسلامی کارشکنی‌ها را علت عدم توفیق مجموعه رازی در تولید واکسن کرونا دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه روزانه حدود ۷۰۰ نفر به علت پاندمی کرونا جانشان را از دست می‌دهند که این تعدادِ کمی نیست، تصریح کرد: مجموعه‌هایی هستند در کشور که حدود ۱۰۰ سال مشغول تولید واکسن هستند، واکسن‌هایی که همه افراد روی بازوهای خود نشانی از این واکسن‌ها دارند نظیر سرخک و سرخجه.

وزیر بهداشت ایران: مردم دنبال نوع واکسن کرونا نباشند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
وزیر بهداشت ایران: مردم دنبال نوع واکسن کرونا نباشند

عباسی حمایت‌های صورت گرفته از مجموعه سرم‌سازی رازی را ناکافی دانست و افزود: کارشکنی‌ها، دعواهای بین دستگاهی و نداشتن اجازه برای تولید واکسن سبب عدم توفیق توسط بزرگترین مجموعه واکسن و سرم سازی کشور شد. اگر آذرماه گذشته این اجازه به آنها داده می‌شد، می‌توانستند درصد قابل توجهی واکسن تولید کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس ایران اظهار داشت: ظرفیتی که می‌تواند ۹۰ درصد داروی کشور را بر پایه گیاه تولید کرد ولی متأسفانه ۹۰ درصد پایه گیاهی کشور شیمیایی و فقط ۱۰ درصد پایه گیاهی دارد. به علت اینکه واردات داروهای شیمیایی برای عده‌ای نفع دارد. با این تعارض منافع باید برخورد کرد و در مجلس راهکار قانونی آن دنبال می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала